از محمود رضا خاوری چه خبر؟

دادخواست دولت کانادا علیه مدیر عامل فراری بانک ملی

همین چند وقت پیش بود که ، پلیس اینترپل کانادا در آخرین ظهارات خود اعلام کرد، محمود رضا خاوری در کانادا است ولی اینترپل از تحویل آن خودداری می کند. ماجرا از این قرار بود که با وجود پیگیری‌های پلیس اینترپل کشورمان برای بازگرداندن .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، هنوز ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و فرار محمود رضا خاوری ، مدیر عامل بانک ملی ایران ، بعد از استعفای مصلحتی، از یادها نرفته است و هنوز اخبار مربوط به مدیرعامل فراری بانک ملی ایران که آزادانه در کانادا زندیگی می کند مورد توجه افکار عمومی قرار دارد.

همین چند وقت پیش بود که ، پلیس اینترپل کانادا در آخرین ظهارات خود اعلام کرد، محمود رضا خاوری در کانادا است ولی اینترپل از تحویل آن خودداری می کند.

ماجرا از این قرار بود که با وجود پیگیری‌های پلیس اینترپل کشورمان برای بازگرداندن محمودخاوری یکی از متهمان پرونده فساد بانکی بزرگ، پلیس اینترپل کانادا با اعلام اینکه مدیرعامل سابق بانک ملی همچنان در اتاوای کانادا زندگی می‌کند، از تحویل وی به ایران خودداری می کند.

انتشار خبر رسمی مبنی بر حضور خاوری در کانادا در حالی صورت می گرفت که چندی قبل برخی منابع، از فرار خاوری به آمریکا خبر داده بودند و حالا به این خبر به نظر می رسد فرار خاوری از کانادا شایعه بوده است تا واقعیت.

بعد از آن اما در تازه ترین خبرها، کانادایی ها در اقدامی متضاد با عملکرد پلیس این کشور، خواستار تحقیق در خصوص نحوه اقامت خاوری در کانادا شده اند.

بر اساس آخرین اخبار رسیده، استفان هارپر صدر اعظم کانادا در دادخواستی از مسئولان کانادا تقاضا کرده است، نسبت به اینکه اقامت خاوری در این کشور با توجه به قوانین بوده است یا خیر، تحقیقات لازم را انجام دهند.

هارپر در این دادخواست که در سایت پتیشن آنلاین منتشر شده، آورده است: ما به دنبال پیگیری برای درخواست محمودرضا خاوری مبنی بر اقامتش در کانادا هستیم.

وی در ادامه دادخواستش به سابقه خاوری اشاره کرده و گفته که سابقه وی نشان می‌دهد که مدیر سابق بانک ملی ایران در سال ۲۰۰۷ ملکی را به ارزش ۲ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار به نام خود ثبت کرده است.

در ادامه این دادخواست آورده شده است، در شرایطی که قوانین سخت به راحتی حتی اجازه دیدن و ملاقات ایرانیان با بستگان‌شان را در کانادا نمی‌دهد و نقل و انتقالات پول به سختی انجام می‌گیرد، جای سوال است که چگونه آقای خاوری توانسته است به راحتی به کانادا مهاجرت و در این کشور اقامت کند و همچنین چگونه وی با رعایت قوانین توانسته اقامت در کانادا را به دست آورد؟

تا به این ترتیب ماجرای حضور خاوری در کانادا باز هم خبر ساز شود، هر چند مکه اخبار رسیده از کانادا نشانگر رفتار ضد و نقیض کانادایی ها در خصوص حضور خاوری در کاناداست.

گفتنی است، اردیبهشت امسال بود که حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشوراز فساد بانکی صد میلیون یورویی خبر داد و محمود رضا خاوری را یکی از مجرمین این پرونده دانست تا بار دیگر اختلاس ۳ هزار میلیاردی و فرار مدیر عامل سابق بانک ملی را زنده کند.

وی در این خصوص گفته بود : از این میزان ۷۱ میلیون یورو با پیگیری‌های بهنگام، در حال بازگردانده شدن به بانک است. همچنین ۷ میلیون یورویی که به ریال تبدیل شد وثیقه مورد نیاز را دارد. این پرونده زوایای پیچیده و سنگینی دارد. رئیس فراری بانک ملی نیز در این پرونده نقش دارد و این وام به دستور و موافقت او تعلق گرفت ولی اینکه آیا در این مسیر پولی جابه‌جا شده یا خیر، باید در مراحل رسیدگی مشخص شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.