از محکومیت میلیونی قاچاقچیان خودرو در مشهد تا محکومیت میلیاردی قاچاقچی لباس در تهران

10-3.bmp

ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی شهرستان مشهد طی بازرسی‌های خود یک دستگاه خودروی خارجی فاقد اسناد و مدارک گمرکی را کشف کردند و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل دادند.

به گزارش ایسنا، با اعلام شکایت گمرک مشهد، این پرونده پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی ارجاع شد که با توجه به محتویات موجود در پرونده، متخلفان علاوه بر ضبط کالا به پرداخت بیش از ۷۶۲ میلیون ریال جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در حق صندوق دولت محکوم شدند.

همچنین حسب شکایت سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش غیر قانونی قیمت از سوی یک شرکت تولید کلوچه در شهرستان رشت، پرونده‌ای در شعبه تعزیرات حکومتی استان گیلان به جریان افتاد که پس از انجام تحقیقات لازم و سیر مراحل قانونی، مدیر شرکت متخلف به پرداخت بیش از ۴۰۷ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

همچنین ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران بزرگ در یک عملیات هماهنگ موفق به شناسایی و کشف مقادیری پوشاک قاچاق شدند.

بر اساس این گزارش، با اعلام شکایت گمرگ تهران مبنی بر عدم ارائه اسناد و مدارک مثبته گمرکی، پرونده‌ای در این خصوص در تعزیرات حکومتی تهران به جریان افتاد و پس از رسیدگی به پرونده، فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش ریالی کالای مکشوفه در حق صندوق دولت محکوم شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.