از مصرف خودسرانه داروهای کورتونی بپرهیزید

۲۸اردیبهشت،

یک متخصص پوست و مو گفت: زیاده روی در مصرف داروهای کورتونی و کاهش ناگهانی وزن از جمله عوامل ترک خوردگی پوست است.

کامران دلیری متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگارن با بیان اینکه کاهش ناگهانی وزن و استفاده نابجا از داروهای کورتونی سبب ترک خوردگی پوست می شود گفت: اگر اشخاصی که اضافه وزن دارند به طور ناگهانی و در مدت کوتاهی به کاهش وزن بپردازند، باید بدانند که یکی از عواملی که سبب ترک خوردگی پوست می شود کاهش ناگهانی وزن است.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ترک های اولین پوست به شکل خطوط قرمز می باشند که به تدریج کمرنگ تر نیز می شوند ادامه داد: هنگامی که ترک خوردگی پوست در تمامی نقاط بدن همراه با اضافه وزن احساس خستگی، فشار خون باشد فرد باید سریعا به پزشک پوست و مو مراجعه کند تا بررسی های اولیه صورت گیرد.

دلیری با بیان  اینکه زیاده روی در استفاده از داروهای کورتونی سبب ترک خوردگی پوست می شود ادامه داد: اشخاص باید در استفاده از داروهای موضعی و کورتونی زیاده روی نکنند چرا که استفاده از آن ها عوارضی از جمله باز شدن رگ های پوست، تغییر رنگ پوست، خون مردگی پوست و روشن شدن پوست دارد.

این متخصص پوست و مو در پااین با بیان اینکه ترک های پوستی بیشتر روی دست ها، سینه، شکم، و قسمت داخلی ران ملاحظه می شود و عوارض خاصی برای فرد ندارد، اظهار داشت: تغذیه مناسب، کاهش آرام و آهسته اضافه وزن و انجام ورزش های هوازی می تواند تا  حدودی جلوی ترک خوردن پوست را بگیرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.