از مولف تفسیر ارزشمند “بلاغ” تجلیل می شود

یکشنبه ۱۵ مرداد – ۱۲:۵۱:۵۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به آریا خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد ادبی از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله میرمحمدی زرندی مفسر قرآن خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد ادبی رئیس  این انجمن در گفتگو با خبرنگار آریا با بیان اینکه در راستای پاسداشت و تجلیل از مفاخر فرهنگی و علمی کشور این مراسم برگزار می شود اظهار داشت: امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه مصادف با شانزدهم رمضان المبارک طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین ،فرهیختگان و علمای کشور  از مقام شامخ فقهی و قرآنی آیت الله سیدابوالفضل میرمحمدی زرندی تجلیل خواهد شد.
رئیس انجمن آثار و  مفاخر فرهنگی در ادامه به اثر ارزشمند “تفسیر بلاغ ” اشاره کرد و افزود:تفسیر بلاغ با توجه به اختصار و قابل فهم بودن برای همه اقشار مردم دارای ویژگی‌ منحصر به قردی است و همچنین پرداختن به مباحث علوم قرآنی پیش از ورود به تبیین و تفسیر آیات از ویژگی‌های تفسیر بلاغ است.
رئیس انجمن آثار و  مفاخر فرهنگی در ادامه افزود:در عرصه تألیف همچنین جدا از تالیف “تفسیر ارزشمند بلاغ ” آثار مکتوبی هم از وی موجود است که می توان به آثاری چون بحوث فی تارخی القرآن و علومه، ثلاث دراسات فی الفقه و المشتبه، تاریخ و علوم قرآن، هل یجوز التعزیر بالحبس او بالمال، زندان و زندانی در اسلام، و مقالات متعدد در موضوعات فقه، علوم قرآنی، قضا و گزینش اشاره کرد.
حجت الاسلام ادبی در بیان شخصیت  آیت الله میرمحمدی زرندی گفت: وی در حوزه خدمت به نظام، علاوه بر مبارزات پیش از انقلاب اسلامی که جزو علمای حامی و یاور امام خمینی(ره) بودند، از بدو پیروزی انقلاب، خود را در معرض خدمت قرار داده و در سمت‌های قضایی و مدیریت‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند.
ادبی گفت: آیت الله میرمحمدی زرندی از دیرباز در جلسه بحث وزین روزانه فقهی با حضور حضرات آیات معظم سید موسی شبیری زنجانی، سید مهدی روحانی، علی احمدی میانجی، احمد آذری قمی، سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی و… شرکت داشته و  همچنان این روند با حضور برخی از اعاظم حوزه چون حضرات آیات سید محسن خرازی، سید علی محقق داماد، سید حسن طاهری خرم‌آبادی، رضا استادی و… ادامه دارد.
وی به اهمیت اثر ارزشمند تفسیر بلاغ و شخصیت آیت الله میرمحمدی زرندی اشاره کرد و اظهار داشت:این اهمیت به نحوی است که در مراسم رونمایی از تفسیر چهار جلدی بلاغ،هدیه مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی را به وی تقدیم شد.
وی در پایان گفت:این مراسم روز یکشنبه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۸:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،علما و اندیشمندان حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۵۱۲۵۱۵۹۵۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.