از نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال، جام حذفی و سوپرجام چه خبر؟

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در ارتباط با برگزاری رقابت‌های نیم فصل دوم لیگ برتر، مسابقات جام حذفی و دیدار سوپر جام توضیحات لازم را ارائه کرد.

سهیل مهدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برنامه‌های سازمان لیگ به منظور برگزاری نیم فصل دوم بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، دیدار سوپرجام و رقابت‌های جام حذفی، اظهار کرد: قرار بود مسابقات مقدماتی جام جهانی را در فیفادی از یکم تا دهم فروردین‌ماه سال آینده داشته باشیم و قاعدتا چهار الی پنج روز قبل از آن نیز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به منظور آمادگی هرچه بیشتر بازیکنان درخواست تشکیل اردو می‌داد تا با آمادگی بیشترین در این رقابت‌ها شرکت کنند، اما به صورت ناگهانی فدراسیون جهانی فوتبال تغییراتی را در برنامه زمان‌بندی مسابقات انجام  داد و قرار شد رقابت‌ها به صورت متمرکز در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شود.

رقابت های مقدماتی جام جهانی و تغییرات فیفا

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به تغییرات به وجود آمده برنامه اردویی و میزبانی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، تصمیم بر این شد تا هفته شانزدهم لیگ برتر  با یک هفته تعویق زمانی برگزار شود و تیم‌ها این فرصت را داشته باشند که با آرامش بیشتر در پنجره زمستانی نقل و انتقالات فعالیت کرده و به هماهنگی بیشتری دست یابند.

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ با اشاره به این‌که این احتمال وجود دارد که سرمربی تیم فوتبال ایران بخواهد در ۱۰ روز فیفادی تشکیل اردو دهد، اظهار کرد: بنابراین تعطیلی ۱۰ روزه مربوطه را پابرجا نگه داشته‌ایم و از دهم تا سیزدهم فروردین‌ماه نیز فرصتی برای برگزاری مسابقات وجود نخواهد داشت و از چهاردهم فروردین‌ماه به بعد برگزاری مسابقات ادامه خواهد یافت.

لیگ قهرمانان آسیا و چهار نماینده ایران

مهدی ادامه داد: هجدهم فروردین‌ماه تیم فوتبال فولاد خوزستان به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت و سه نماینده دیگر ایران ۲۴ فروردین‌ماه به منظور حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اقدام می‌کند.

وی با بیان این‌که هنوز در مورد میزبانی لیگ قهرمانان آسیا اطلاعی نداریم، گفت: با برخی مجهولات در برنامه ریزی این مسابقات مواجه هستیم و مشخص نیست که این رقابت‌ها کجا برگزار خواهد شد، علاوه بر میزبانی مسابقات باید منتظر بمانیم و ببینیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کنترل‌های صورت گرفته دراین زمینه چگونه خواهد بود و تیم‌ها از چند روز قبل باید به منظور برگزاری مسابقه حضور پیدا کنند، بنابراین این ابهامات باعث شده به صورت قطعی برنامه ریزی کنیم و حتی فیفا نیز از قطعیت برنامه تدوین شده خود خارج شده و این موضوع صرفا مربوط به فوتبال ایران نیست.

نیم فصل دوم لیگ بیستم

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات برتر فوتبال ایران در رابطه با برگزاری مسابقات نیم فصل دوم بیستمین دوره رقابت‌های لیگ فوتبال ایران بیان کرد: به طور حتم تا پایان سال ۱۳۹۹ و قبل از نوروز سال ۱۴۰۰ مسابقات نیم فصل دوم لیگ برتر را برگزار می‌کنیم.

مهدی در مورد زمان پایان بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران اعلام کرد: گمانه زنی‌هایی در این رابطه داریم اما تا به حال که در نیم فصل حضور داریم شاهد دو تغییر عمده هستیم؛  کنفدراسیون فوتبال آسیا رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را از حالت رفت و برگشت به صورت متمرکز تغییر داده است و کنفدراسیون جهانی فوتبال نیز رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را از فروردین‌ماه به خردادماه جابه‌جا کرده است بنابراین دو سازمان بالادستی ما تغییرات عمده‌ای در برنامه‌های زمانبندی خود داشته‌اند که بی‌تاثیر بر برنامه ریزی سازمان لیگ نیست.

وی ادامه داد: چند نقشه راه را مدنظر داریم و امیدواریم بتوانیم برنامه رقابت‌ها را به صورت ماه به ماه و نه هفته به هفته پیش ببریم، در نهایت نیز تصور می‌کنیم که رقابت‌های این دوره لیگ برتر تا تیرماه سال آینده به اتمام برسد.

جام حذفی و سوپرجام

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات برتر فوتبال ایران در ادامه به برگزاری رقابت‌های جام حذفی اشاره کرد و گفت: مرحله‌ اول و دوم رقابت‌های جام حذفی که مربوط به تیم‌های لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر است را به پایان خواهیم رساند و پس از مشخص شدن تیم‌های صعود کننده آن ها به جمع تیم‌های لیگ برتری اضافه می‌شوند و برگزاری رقابت‌ها در مرحله بالاتر قرعه کشی شده و مسابقات ادامه خواهد یافت.

مهدی در مورد دیدار سوپرجام نیز، اشاره کرد: این دیدار که به صورت تک بازی است خیلی ما را دچار مشکل نمی‌کند، اما هواداران دو تیم را از این جام محروم نخواهیم کرد و هر تیمی که شایسته باشد مستحق قهرمانی است، در رابطه با این مسابقه چند تاریخ را مدنظر قرار داده‌ایم و تصمیم نهایی بستگی به تصمیم سرمربی تیم ملی دارد و علاوه بر این باید منتظرمشخص شدن میزبان‌های لیگ قهرمانان آسیا باشیم و پس از آن زمان نهایی را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.