از پرتاب حوله سرمربی شهرداری تا اغتشاش ساعی در سالن

۰۷م اسفند ،

هفته پنجم و ششم دور برگشت لیگ برتر تکواندو دوشنبه هفتم اسفند با اعتراضات هادی ساعی به داوران و انصراف تیم حفاری در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: هفته پنجم و ششم دور برگشت لیگ برتر تکواندو جوانان و بزرگسالان کشور، جام خلیج فارس و یادواره شهید محمد قورچانی بر روی دو شیاپ چانگ خانه تکواندو تهران پیگیری شد.

 ساعی قضایی شد
در هفته پنجم این رقابت ها تیم متحول شده دانشگاه آزاد اسلامی برای کسب رتبه سوم جدول به دیدار قوامین ناجا صدرنشین لیگ رفت و با توقف این تیم صاحب یک امتیاز شد. در این بازی که با تساوی چهار به چهار خاتمه یافت، برای دانشگاه آزاد، یوسف کرمی هشت بر چهار از سد سجاد مردانی گذشت، علیرضا نصرآزادانی پنج بر سه حسین محمدی را برد، ابراهیم مردانی یازده بر سه از سد امیر حسین شاکری گذشت، میثم باقری ۲ بر یک علی شاکری را مغلوب کرد.  برای ناجا سالار صداقت ۶ بر ۲ داود عبدالرضایی را برد، روح اله ابراهیمی هشت بر ۲ مهدی غفاری را شکست داد، محمد امامی ۱۴ بر ۶ علیرضا درویش پور را مغلوب کرد و مهدی خدابخشی ۱۰ بر چهار از سد اسماعیل محمدی گذشت.
ناجا با این تساوی موقعیت صدرنشینی و قهرمانی احتمالی خود را از دست داده بود و دانشگاه آزاد هم نتوانست عنوان سوم جدول را در اختیار بگیرد.
در دیگر دیدار این هفته استیل البرز در یک بازی جنجالی و پر حاشیه صنعت مس کرمان را پنج بر سه شکست داد. در این بازی هادی ساعی به عنوان مدیر فنی و سرپرست استیل البرز و مرتضی کریمی سرمربی این تیم به رای داوران اعتراض کرده که پس از آن و با شکایت کمیته داوران فدراسیون تکواندو ساعی با جریمه نقدی یک میلیون تومانی و محرومیت از همراهی تیمش تا پایان فصل روبرو شد.
به دنبال محرومیت ساعی، با شکایت تیم استیل البرز از مهدی کاشانیان یکی از داوران این بازی، با یک جلسه محرومیت مواجه شد که .
در این مسابقه برای استیل البرز سجاد مصطفوی، مجید رجبی، حسن شکری، پوریا عرفانیان و امید عمیدی به پیروزی رسیدند و بردهای مس کرمان را میلاد کهنسال، رضا حبیبی و مرتضی شیری بدست آوردند.
همچنین با حاضر نشدن تیم شرکت ملی حفاری ایران در این هفته، نتیجه این بازی هشت بر صفر به سود تیم شهرداری اعلام شد.
شهرداری پا به پای ناجا برای قهرمانی
در هفته ششم دور برگشت تیم حفاری علی رغم حضور در مراسم وزن کشی و اعلام ترکیب خود باز هم حاضر به بازی نشد و نتیجه این مسابقه با صنعت مس هشت بر صفر به سود مسی ها اعلام شد.
استیل البرز ۶ بر ۲ سایپا البرز را برد که در این بازی هم محمد رضا رضایی سرمربی تیم سایپا نسبت به قضاوت داوران معترض بود.
بدین ترتیب تیم استیل البرز با این پیروزی جایگاه سومی جدول را برای خود به تثبیت رساند.
در آخرین و حساس ترین بازی هفته برای تعیین تقریبی قهرمان لیگ برتر، شهرداری ورامین و قوامین ناجا تیم های اول و دوم جدول به مصاف هم رفتند که در یک رقابت نزدیک و در حالیکه شهرداری با یک تساوی می توانست به قهرمان احتمالی لیگ برسد، پنج بر سه مغلوب ناجا شد.
 در این مسابقه تیم شهرداری با بعضی تغییرات در ترکیبش به دیدار ناجا رفت. کادر فنی شهرداری ورامین از جلال خدامی به جای وزن هفت در یک وزن بالاتر استفاده کرد که این بازیکن ۹ بر هشت مقابل سجاد مردانی مغلوب شد.
حمید بیات بجای وزن هشت در یک وزن پایین تر مقابل مهدی خدابخشی بازی کرد و در فاصله ۱۲ ثانیه به پایان مسابقه در حالیکه ۹ بر پنج مغلوب شده بود در اعتراض به قضاوت داوران با پرتاب حوله به زمین مسابقه توسط پیام خانلرخانی سرمربی شهرداری از ادامه بازی انصراف داد.
مهران عسکری به جای وزن ششم، در وزن پنجم به رقابت با مهدی قربانی پرداخت تا مقابل محمد امامی تکواندوکار ناجا که ۲ بار در رقابت های انتخابی تیم ملی و دور رفت لیگ به وی باخته بود، قرار نگیرد، اما با وجود آنکه با حساب ۱۵ بر پنج از حریفش پیش بود در فاصله ۵۲ ثانیه به پایان مسابقه به سبب هشت اخطاره شدن، بازنده شد. مربین شهرداری با توجه به از دست دادن کارت اعتراضشان در صحنه های قبلی بازی نتوانستند اعتراضی به اخطار پایانی داشته باشند. آنها معتقد بودند که مهدی قربانی با هل دادن عسکری، وی را صاحب اخطار آخر کرده است.
در سایر بازی ها بهنام اسبقی از شهرداری ۱۷ بر سه مقابل نوید سجادی به پیروزی رسید، فرهاد عبدالهی از همین تیم هفت بر پنج سالار صداقت را برد، سجاد خوش سیرت از شهرداری پنج بر چهار امیر حسین شاکری را شکست داد، کاوه رضایی از همین تیم چهار بر ۲ مغلوب علی شاکری شد و محمد امامی از ناجا ۱۹ بر هفت  بهنام بیات را برد.
بهترین های لیگ برتر
در پایان مسابقات این هفته رضا ایمانزاده از دانشگاه آزاد و مسعود لشگری از قوامین ناجا به عنوان بهترین سرپرستان، مرتضی کریمی از استیل البرز و مرتضی سلطانی از قوامین ناجا به عنوان بهترین مربیان، پوریا عرفانیان از استیل البرز و محمد امامی از قوامین ناجا به عنوان بهترین مبارزان، حافظ مهدوی و حمید اسدالهی هر دو از تهران به عنوان بهترین داوران، قوامین ناجا و شهرداری ورامین به عنوان تیم های اخلاق انتخاب شدند.
در جدول رده بندی قوامین ناجا با ۲۷ امتیاز، شهرداری ورامین با ۲۴ امتیاز، صنایع استیل البرز با ۲۱ امتیاز و دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۴ امتیاز رده های اول تا چهارم جدول را در اختیار دارند.
با توجه به نتایج این هفته از رقابت ها و بازی های باقی مانده در هفته پایانی لیگ، احتمال قهرمانی ناجا بسیار بسیار است و در صورت پیروزی شهرداری مقابل دانشگاه آزاد و باخت ناجا به مس کرمان تیم شهرداری می تواند قهرمان شود.
حواشی لیگ برتری
– در بازی های پر حاشیه این هفته از رقابت های لیگ برتر تیم شرکت ملی حفاری ایران به سبب اختلافات داخل سازمانی در مسابقات حاضر نشد.
– فریبرز عسکری و علی محمد بسحاق سرمربی و مربی سابق تیم ملی تکواندو، غلامحسن ذوالقدری دبیر فدراسیون تکواندو، فرزاد عبدالهی بازیکن مصدوم تیم ملی، هادی ساعی و لاله آبادی مدیر فنی و قائم مقام باشگاه استیل البرز، مسئولان تیم شهرداری ورامین و سید حسن زاهدی دبیر اسبق فدراسیون تکواندو در سالن رقابت ها حاضر بودند.
– در حاشیه رقابت ها و در ادامه مراسم تجلیل باشگاه استیل البرز با همکاری فدراسیون تکواندو از سعید مهیمن و فریبرز عسکری دو پیشکسوت و قهرمان تکواندو تجلیل به عمل آمد. مهیمن اولین مربی ساعی است، اما در این مراسم با وجود حضور هادی ساعی مدیر فنی و سرپرست استیل البرز در سالن رقابت ها، از وی برای مراسم دعوت نشد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.