از گفتگو استقبال می‌کنیم اما باج نمی‌دهیم حتی iبه قیمت لغو ورود هیئت پارلمانی اروپا

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره iبه مسافرت هیئت پارلمانی آلمان iبه ایران گفت:‌ اصول iبه ما تاکید می‌کند که iبه هیچ طریق نباید iبه آنها باج دهیم حتی اگر این مساله iبه لغو این مسافرت بیانجامد اگر در شرایط برابر حاضر iبه مذاکره و گفتمان می باشند مذاکره می‌کنیم.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در خصوص خواسته این هیات مبنی بر ملاقات با برخی چهره‌های سیاسی تصریح کرد: مگر هر درخواستی را باید اجابت کرد چرا باید iبه خود این اجازه را بدهند که در امور جاری و داخلی کشور ما دخالت کنند، اگر بخواهند از هم‌اکنون مذاکرات و گفتمان را با شرط پایه‌ریزی کنند کاملا واضح است که هدف‌دار و سیاسی وارد شده‌اند و ارزش و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: هیئت پارلمانی آلمان می‌توانند در خصوص مسائل قانون‌گذاری و نزدیکی روابط و همکاری کارشناسان و همکاری سیاسی iبه گفتمان بپردازند اما حق دخالت در امور جاری جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

حقیقت‌پور گفت: اگر تمایل iبه این کار دارند ما هم می‌توانیم، بسیارند اشخاصی که در زندان‌های اروپا iبه سر می‌برند که با آنها معارض می باشند آیا اجازه می‌دهند که با آنها صحبت کنیم! تعداد بیشماری از جدایی‌طلبان می باشند در  اروپا که خواهان ارتباط با ما می باشند و ما هم می‌خواهیم بدانیم که در چه حال می باشند دانشمند ایرانی در اروپا دستگیر شده و ما شرط می‌گذاریم که پس از آزادی وی با آنها دیدار می‌کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی خاطرنشان کرد: اگر بخواهند برای استقلال خودشان بیایند و اقدام کنند قطعا می‌تواند موثر باشد ولی اگر بخواهند تابع اوامر آمریکا باشند کاری از پیش نمی‌برند ولی ما iبه آنها توصیه می‌کنیم حتما بیایند چون جمهوری اسلامی ایران منطق دارد و زور نمی‌گوید و صرفا از حقوق هسته‌ای خود دفاع می‌کند و از مذاکره بر پایه‌ عدالت و منطق استقبال می‌کند ولی رفتار آنها حاکی از این است که نه قصد مذاکره و گفتمان بلکه قصد مداخله در امور جاری کشور را دارند و این مسئله بر ما نمی‌تابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.