از گوشه‌ و کنار اجلاس شانزدهم: ابهام در خبر بازدید مرسی از نیروگاه بوشهر/ اصفهان آماده پذیرایی از بان‌‌کی‌مون و سایر مهمانان

به گزارش خبرآنلاین، منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری جنبش عدم‌تعهد (نمنا) گفته بود: یکی از برنامه‌های جمهوری اسلامی در حاشیه برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را دعوت از سران برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران است. در همین راستا آقای مرسی از تاسیسات هسته‌ای بوشهر بازدید به عمل خواهد آورد.

این درحالی است که مهدی آخوند زاده معاون بین الملل وزارت خارجه در گفتگو با مهر در واکنش به این خبر گفت: بعید می دانم آقای مرسی چنین برنامه ای داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سران کشورهای کره شمالی، هند و پاکستان برنامه ای برای بازدید از مراکز هسته ای ایران دارند، گفت: تا آنجایی که من در جریان هستم برخی از سران کشورها علاقه مندند تا از استان‌های مختلف کشورمان بازدید کنند و سران برخی کشورهایی که شما نام بردید نیز برنامه ای برای این بازدیدها دارند.

معاون بین الملل وزارت خارجه همچنین از بازدید بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از استان اصفهان خبر داد و گفت: از جزئیات اینکه آیا او از تاسیسات هسته‌ای اصفهان نیز بازدید می کند، خبری ندارم.

در همین حال سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: اصفهان از همه لحاظ آماده پذیرایی از کشورهای عضو اجلاس عدم تعهد است و آنها در این بازدید آنها با قابلیت‌های گردشگری و صنایع دستی اصفهان آشنا خواهند شد.

محسن مصلحی در پاسخ به این سوال که اصفهان تا چه اندازه آماده پذیرایی از سران و میهمانان عضو عدم تعهد است، اظهار داشت: همه چیز جهت پذیرایی آماده است و برنامه‌های گردشگری از بناهای تاریخی نیز به ما اعلام و در همین راستا عملیات به سازی و بازسازی این بناها نیز اجرا شده است. در این بازدید تمام پتانسیل های تاریخی و گردشگری آثار تاریخی را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی در خصوص اعلام کشورهای بازدید کننده نیز یادآور شد: لیست نهایی این کشورها آماده است اما هنوز به مجموعه میراث فرهنگی ابلاغ نشده است.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.