از ۱۲ تیم تقدیر شد

۱۶اردیبهشت،

افتتاحیه سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین؛

با برگزاری آزمون های پروازی سومین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین و اعلام نتایج راه یافته مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز در اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران: روستاآزاد ریاست دانشگاه صنعتی شریف گفت: این مسابقات که از تیرماه سال قبل و با حضور ۹۶ تیم از ۲۴ استان کشور آغاز شد، شامل چهار مرحله ارائه پروپوزال، اجرای طرح و ساخت پیش آزمون و آزمون های پروازی بود هاست که نهایتا ۱۶ تیم مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند.

وی افزود: در آزمون های پروازی این دوره از مسابقات که روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در فرودگاه آزادی واقع در شهرستان آبیک قزوین برگزار شد، ۱۲ تیم موفق شدند با آماده سازی پرنده خود آن را به پرواز درآوردند.

 همچنین تیم ها باید پرنده خود را در حداقل ۲ ارتفاع ثابت از سطح زمین که هر کدام دلخواه بوده ولی به فاصله ی ۳۰۰۰ پا از یکدیگر می باشند، برای مدت ۱۲۰ دقیقه در ارتفاع اول و ۶۰ دقیقه در ارتفاع دوم پرواز داده و ضمن حفظ شعاع کمتر از ۵۰۰ متر از سطح زمین زیر هواپیما فیلم برداری و به ایستگاهی در فاصله ۱۵۰۰ متری از منطقه ی پرواز ارسال می کردند.

وی در پایان اذعان داشت: مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز تیم های برتر، روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن جابر ابن حیان دانشگاه شریف با حضور مسئولین برگزار شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.