اساسنامه تازه خانه سینما تصویب شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما شامگاه دوشنبه ۱۵ مهرماه در محل خانه سینما و با حضور ۲۸ صنف از ۲۹ صنف این نهاد صنفی برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین، در طول این نشست اساسنامه اصلاح شده خانه سینما به تصویب رسید و ضمن ابقای هیأت مدیره فعلی تا سه ماه دیگر، دو صنف نیز به اصناف تحت پوشش خانه سینما پیوستند.

در ابتدای این نشست محمد حیدری نماینده سازمان سینمایی پیامی را خطاب به مجمع قرائت کرد:

ضمن تبریک مجدد بازگشایی خانه سینما و سپاس فراوان از زحمات بسیار هیات مدیره محترم در خصوص صبوری و عبور مدبرانه از ورطه مشکلات و مسائل پیش آمده، لازم است یادآوری کنم با توجه به مأموریت اینجانب به عنوان ناظر و نماینده سازمان سینمایی در فرآیند برگزاری مجمع عمومی و نظر به اینکه کلیه مراحل تشکیل مجمع عمومی مورخ ۹۲/۷/۱۵ منطبق با قانون صورت پذیرفته و کلیه صنوف عضو با تحویل مدارک و دریافت رسید از امکان شرکت در این جلسه عمومی برخوردارند توجه آن هیئت مدیره محترم را به نکات زیر جلب می کنم.

۱ – از آنجا که بر مبنای اساسنامه پیشنهادی ( موضوع بند ۳ دستور جلسه مجمع ) شیوه برگزاری مجامع آتی و انتخاب هیئت مدیره تغییر می کند و در حال حاضر انتخابات شورای مرکزی صنوف به سبب تعطیلی خانه سینما برگزار نشده است و نظر به تقاضای تعداد بسیاری از صنوف پیشنهاد می گردد بند انتخاب هیئت مدیره از دستور جلسه امروز در صورت تصویب مجمع خارج گردد و انتخاب هیئت مدیره تازه پس از طی مراحل ثبت قانونی اساسنامه و برگزاری مجامع عمومی اصناف به سه ماه آینده موکول شود .

بدیهی است که در فاصله برگزاری این مجمع تا مجمع بعدی هیئت مدیره محترم فعلی خانه سینما مسئول اداره خانه سینما بوده و انجام ثبت مراحل قانونی اساسنامه و نظارت بر برگزاری مجامع عمومی صنوف را بر عهده خواهد داشت.

۲ – پیشنهاد می گردد در راستای رفع دغدغه دولت و نمایندگان محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مفاد ماده ۱۲ اساسنامه پیشنهادی موضوع ” التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه ” افزوده شود. همچنین در بند یک ماده مذکور قید “ایران” به جمهوری اسلامی ایران تغییر یابد.

 فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما در ارتباط با موارد مطرح شده در مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما در پایان این جلسه گفت: در این مجمع سه دستور جلسه مد نظر ما بود. دستور اول با رای مجمع عمومی از موضوع کار خارج شد و بر اساس آن انتخابات هیات مدیره خانه سینما برگزار نشد و هیات مدیره فعلی سه ماه ابقا شدند.

وی افزود: در طول این سه ماه هیات مدیره وظیفه دارد ثبت اساسنامه قانونی تصویب شده را پس از طی مراحل قانونی آن و آگهی در روزنامه جمهوری اسلامی را دنبال کند و بر اساس این اساسنامه سه ماه بعد مجمع عمومی دیگری برگزار شده که در آن انتخابات هیات مدیره برگزار خواهد شد.

توحیدی ادامه داد: همچنین هیات مدیره ماموریت دارد در تشکیل مجامع عمومی اصناف عضو خانه سینما و انتخاب شورای مرکزی و هیات مدیره نظارت کند. همچنین نمایندگان اصناف که در مجمع عمومی سه ماه بعد حضور پیدا می کنند باید عضو هیات مدیره و یا شورای مرکزی تازه باشند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما دربارهٔ دستور دوم این مجمع توضیح داد: در دستور دوم پیشنهاد تقاضای عضویت دو صنف طراحان جلوه ویژه بصری و کانون طراحان تبلیغاتی و روابط عمومی سینمای ایران مورد بررسی قرار گرفت و اعضای مجمع نسب به عضویت این دو کانون رای مثبت دادند. بر همین اساس اصناف ۳۰ و ۳۱ عضو خانه سینما امشب به خانواده خانه سینما پیوستند.

وی افزود: در سومین دستور اساسنامه اصلاح شده پیشنهادی هیات ۷ نفره مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. با توجه به اینکه این اساسنامه در جلسه غیر رسمی ۶ مردادماه یک بار مورد تصویب قرار گرفته بود و همچنین در جلسات پیش مجمع دربارهٔ آن گفتگو شده بود کل اساسنامه در مجمع فوق العاده امروز به تصویب رسید.

توحیدی دربارهٔ اصلاح دو بند از اساسنامه توضیح داد: در این دو بند شرایط انتخاب شدگان در هیات مدیره مطرح شد و به تصویب رسید که بر اساس آن بند التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و تابعیت جمهوری اسلامی ایران به شرایط انتخاب شدگان اضافه شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.