اسامی چند برابر ظرفیت رشته‌های خاص کنکور اعلام شد

فهرست پذیرفته شدگان نهایی این قبیل رشته‌ها به همراه اعلام نتایج رشته‌های متمرکز در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

اسامی معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های ‌مختلف ‌تحصیلی دارای ‌شرایط ‌خاص و همچنین برنامه زمان و مکان مراحل مصاحبه، معاینه و گزینش در آزمون ‌سراسری منتشر شد.

به گزارش ایسنا، داوطلبانی که اسامی آنان در ردیف معرفی ‌شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منتشر شده است باید برای طی مراحل گزینش به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.

گزینش چندبرابر ظرفیت معرفی ‌شدگان با توجه به شرایط و ضوابط آزمون سراسری، در هر گروه آزمایشی از بین متقاضیانی که با اطلاع از شرایط و ضوابط اختصاصی هر رشته با علامتگذاری مورد یا موارد به صورت اینترنتی در سایت سازمان علاقه‌مندی خود را به رشته یا رشته‌های مذکور مشخص و حد ‌نصاب نمره علمی لازم را احراز نموده‌اند، براساس نمره کل حاصل از آزمون عمومی، اختصاصی و با توجه به سهمیه و درصد جنس، در هر یک از رشته‌های فوق، انجام و فهرست اسامی معرفی‌شدگان هر رشته تا چند برابر ظرفیت مورد نیاز هر مؤسسه استخراج و اعلام شد.

کلیه معرفی‌شدگانی که فهرست اسامی آنان برای مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش هریک از رشته‌های فوق در سایت سازمان اعلام شده باید به هنگام انتخاب رشته کدرشته‌محلهای این دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را در یکی از اولویت‌های اول تا نهم (قبل از اولویت دهم) درج کنند. بدیهی است کدرشته تحصیلی مذکور که بعد از اولویت نهم انتخاب شده باشد، حذف و در مقابل ستون مربوط به نتیجه مندرج در کارنامه نهایی آزمون آنان عدد (۱) به معنی عدم رعایت ضوابط ازسوی داوطلب درج می‌‌شود.

همچنین، داوطلبانی که علاقمندی خود را به دو مورد و یا دو رشته اعلام کرده‌اند و فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی‌ شدگان دو مورد و یا دو رشته در سایت سازمان درج شده است‌، باید به هنگام انتخاب رشته، کد رشته‌های مذکور را قبل از اولویت دهم (تا اولویت نهم) انتخاب کنند، در غیر ‌این صورت کد رشته‌های انتخابی مذکور حذف خواهد شد.

درگزینش نهایی هر رشته منحصراً کسانی از سوی این سازمان پذیرش خواهند شد که برابر برنامه زمانی در مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش شرکت نموده و در این مرحله موفق شده باشند و صلاحیت عمومی آنان نیز توسط هیأت مرکزی گزینش ذیربط تائید شده باشد و ضوابط درج کدرشته محل و یا کدرشته‌محلها در اولویت‌های اعلام شده در فرم انتخاب رشته را رعایت نموده و همچنین حدنصاب نمره علمی نهایی برای هر رشته را کسب نمایند.

فهرست پذیرفته شدگان نهایی این قبیل رشته‌ها به همراه اعلام نتایج رشته‌های متمرکز در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

بر این اساس انتخاب‌ رشته‌های ‌تحصیلی به صورت اینترنتی در سایت سازمان به نشانی www.Sanjesh.org انجام می‌‌گیرد، لذا ‌به ‌آن‌ دسته‌ از داوطلبان معرفی شده چند برابر ظرفیت رشته‌های دارای شرایط خاص توصیه می‌‌شود که در موعد مقرر ۱۷ تا ۲۳ مرداد با رعایت ضوابط و شرایط اعلام شده نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی خود به صورت اینترنتی در سایت سازمان اقدام کنند.

داوطلبانی‌ که علاقمندی ‌خود را به رشته یا‌ رشته‌های ‌دارای شرایط خاص نشان‌ داده‌اند و ‌فهرست ‌اسامی ‌آنان جزو‌ معرفی‌ شدگان‌ رشته ‌یا‌ رشته‌های ‌مذکور نمی‌باشد، مردود علمی در مرحله معرفی چندبرابر ظرفیت بوده و مجاز ‌به ‌انتخاب ‌رشته‌ یا‌ رشته‌های ‌تحصیلی ‌مربوط نیستند.

معرفی داوطلبان به عنوان چند برابر ظرفیت، به منزله قبولی درموسسات آموزش عالی نیست و کلیه‌ معرفی ‌‌شدگان‌ لازم‌ است‌ برای‌ انجام‌ مصاحبه، معاینه و آزمون علمی و یا مراحل مختلف‌ گزینش‌ در تاریخ‌های‌ مقرر به‌ نشلنی تعیین‌ شده‌ از طرف مؤسسات مراجعه‌ کنند. بدیهی‌ است‌ عدم‌ مراجعه‌ داوطلبان‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ فوق به‌ منزله‌ انصراف‌ قطعی‌ از گزینش‌ در رشته‌ یا رشته‌های‌ ذیربط تلقی‌ خواهد شد و این فرصت قابل تمدید و یا تکرار نمی باشد و برگزاری آن بصورت انفرادی برای هیچ داوطلبی و تحت هیچ شرایطی میسر نمی‌باشد.

همچنین، برنامه زمان و مکان مراجعه و مدارک‌ لازم برای معرفی ‌‌شدگان رشته‌های‌‌‌ تحصیلی ‌دارای‌‌ شرایط‌‌ خاص کلیه دانشگاهها‌ و مؤسسات آموزش‌ عالی در سایت سازمان سنجش به نشانی www.Sanjesh.org درج شده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.