اسامی بانک‌ها و مؤسسات مجاز هم پرید!

۲۱ آبان ،

بینا- پس از حذف فهرست مدیران بانکی تأیید صلاحیت شده در اوایل سال جاری از پایگاه اینترنتی بانک مرکزی، از هفته پیش فهرست بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز نیز از روی این پایگاه اینترنتی پرکشید.  تیرماه سال جاری بود که فهرست مدیران بانکی تأیید صلاحیت شده از پایگاه اینترنتی بانک مرکزی حذف شد.
براساس گزارش تفسیری فارس، در آن زمان کمتر کسی تصور می‌کرد بازگشت این لینک به پایگاه اینترنتی مذکور اینقدر به طول بیانجامد اما ظاهراً داستان، چیز دیگری است.
بماند که مدیران بانک مرکزی، توضیح و توجیهی هم برای این کار خود ارائه نکردند و ترجیح دادند موضوع را به سکوت بگذرانند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد.
از هفته پیش نیز لینک مربوط به فهرست بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز که زیرمجموعه بخش نظارت بانکی بانک مرکزی محسوب می‌شود نیز از روی این پایگاه اینترنتی، رخت بربسته و احتمالاً همانند مدیران بانکی، در دست بررسی و مداقّه است!
در زیرمجموعه این لینک، نام بانک‌ها و مؤسسات مالی مجوزدار از سوی بانک مرکزی شامل بانک‌های دولتی، خصوصی، قرض‌الحسنه، صندوق‌ها و نیز صرافی‌ها به همراه مسئولان آنها وجود داشت که مراجعه کننده می‌توانست با مطالعه آنها حتی به فهرست مؤسسات غیرمجاز نیز برسد و آنها را بشناسد.
دلیل این اقدام هر چه باشد، با توجه به سابقه حذف بخش مدیران بانکی تأیید صلاحیت شده و عدم بازگشت آن تا کنون، چندان زیبنده نهاد حاکمیتی همانند بانک مرکزی نیست.
به نظر می‌رسد با حذف این لینک‌ها و شاید تداوم این حذف‌ها در آینده، مشتریان بانک‌ها و سایر نهادهای مالی و پولی باید ابتدا خود رأساً از مدیر یا مسئول آن مؤسسه در مورد مجاز یا غیر مجاز بودن فعالیتش پرس‌وجو کرده سپس اقدام به انجام امور مالی خود نمایند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.