اسامی برترین دانشگاه‌های کشور در آزمون دانشنامه پزشکی اعلام شد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

اسامی برترین دانشگاه‌های کشور در آزمون دانشنامه پزشکی اعلام شد

اسامی برترین دانشگاه‌های کشور در آزمون دانشنامه پزشکی اعلام شد

طبق نتایج بدست آمده از آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی، دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه اول و دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و ایران رتبه‌های دوم تا سوم را در بین دانشگاه‌های کشور از آن خود کردند.

به گزارش ممتاز به نقل از فارس، فارغ التحصیلان دوره دستیاری رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی با داشتن گواهینامه تحصیلی می‌توانند در آزمون دانشنامه پزشکی شرکت کنند و پس از موفقیت در آن امکان حضور در جمع اعضای هیئت علمی را خواهند داشت.

در بیست و هفتمین آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی و شصتمین آزمون دانشنامه بورد تخصصی که مراسم اختتامیه آن با حضور وزیر بهداشت در روزهای اخیر برگزار شد، ۸۲ نفر در میان رشته های تخصصی پزشکی به عنوان رتبه های اول تا چهارم اعلام شدند که در این میان دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین رتبه های یک را با ۸ رتبه اول به دست آورد پس از آن دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ۴ رتبه اول و دانشگاه علوم پزشکی ایران با ۴ رتبه اول ،برترین رتبه ها را به دست گرفتند.

در این میان، دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۲۳ رتبه در صدر رتبه های برتر، دانشگاه علوم پزشکی ایران با ۱۲ رتبه برتر و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۱ رتبه برتر حاکی از قرار گرفتن رتبه های برتر در دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در تهران است.

دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و مشهد هر کدام با ۷ رتبه، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۶ رتبه و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۴ رتبه در رده های بعدی و دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد و گیلان نیز با ۳ رتبه در این آزمون قرار گرفتند.

دانشگاههایی که توانستند دارای امتیاز تک رتبه در یک رشته شوند دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه یک در رشته جراحی عمومی، دانشگاه علوم پزشکی اهواز رتبه یک در رشته جراحی مغز و اعصاب، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی رتبه دو در رشته روانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان رتبه دو در رشته کودکان، دانشگاه علوم پزشکی بابل رتبه سه در رشته بیماریهای داخلی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رتبه چهارم در رشته بیماریهای داخلی را کسب کردند.

در رشته های فوق تخصصی نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ رتبه اول، دانشگاه های علوم پزشکی مشهد و ایران ۴ رتبه اول و دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و شهید بهشتی ۲ رتبه اول را در میان برگزیدگان کسب کردند.

دانشگاه های علوم پزشکی تک رتبه در رشته های فوق تخصصی نیز دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه یک در رشته گوارش و کبد بالغین، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رتبه یک در رشته طب نوزادی و پیرامون تولد و دانشگاه علوم پزشکی اهواز رتبه دو در رشته خون و سرطان کودکان را کسب کردند.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.