اسامی برنج‌های آلوده اعلام شد

گردآوری شده در گروه مجله خانواده ممتاز


مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برنج‌های بابانور (کشور هند)، زیتون (کشور پاکستان)، صدری هاشمی (آستانه اشرفیه)، طارم محلی معطر فریدون‌کنار، سیاه دم، هاشمی دودی (رشت)، اویلا و ستایش آلوده می باشند.


برنج های آلوده

صدری با بیان اینکه برنج‌های وارداتی پس از بررسی کارشناسی و بهداشتی وارد بازار می‌شوند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامتی مردم دانشگاه علوم پزشکی همواره بر نظارت بر مواد غذایی وارداتی تاکید بسیاری داشته و دارد.

صدری گفت: نمونه برنج‌های وارداتی بر اساس میزان سموم قارچی، فلزات سنگین و از نظر میکروبی و شیمیایی مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت سلامت، مجوز ترخیص و عرضه داده می‌شود.

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، مجوز ترخیص از سال قبل به صورت سیستمی و در سامانه مبارزه با قاچاق کالا ثبت و درج می‌شود.

صدری با اشاره به نامه سازمان غذا و دارو، نام تجاری برنج‌های آلوده را با نام‌های بابانور (کشور هند)، زیتون (کشور پاکستان)، صدری هاشمی (آستانه‌اشرفیه)، طارم محلی معطر فریدون‌کنار، سیاه دم هاشمی دودی (رشت)، اویلا و ستایش اعلام کرد.

صدری اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه که وظیفه کنترل در سطح عرضه را بر عهده دارد، بعد از ملاحظه موارد مشکوک، محموله توقیف شده و نمونه کالا برای انجام آزمایش‌ها ارسال می‌شود.

صدری با اشاره به نامه سازمان غذا و دارو، نام تجاری برنج‌های آلوده را با نام‌های بابانور (کشور هند)، زیتون (کشور پاکستان)، صدری هاشمی (آستانه‌اشرفیه)، طارم محلی معطر فریدون‌کنار، سیاه دم هاشمی دودی (رشت)، اویلا و ستایش اعلام کرد

این مقام مسئول گفت: بر اساس برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو تولیدکنندگان برنج داخلی باید پروانه ساخت داشته باشند در غیر این صورت از سال آینده با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنج‌های وارداتی نیز باید مجوز واردات داشته باشند، گفت: برای اطمینان و جلوگیری از بروز مشکلات، عمده‌فروش‌ها و مراکز عرضه باید هنگام خرید، مدارک و مجوزهای قانونی را از واردکنندگان درخواست کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: شهروندان در صورت مشکوک شدن به مراکز خرید و فروش برنج می‌توانند مراتب را به مراکز بهداشتی اطلاع دهند و همکاران ما با مراجعه به آن مرکز و انجام آزمایش‌های لازم، سلامت کالا را بررسی خواهند کرد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: شبکه خبر

مطالب مرتبط:

وزارت بهداشت اسامی ۳۶ محصول غذایی و آشامیدنی غیرمجاز را اعلام کرد

۱۱ محصول غیر مجاز خوراکی و مصرفی

اسامی بعضی اقلام غیر مجاز اعلام شد

پاستیل فله‌ای و باز نخورید

رنگ های مجاز و غیرمجاز خوراکی

اکثر روغن‌های زیتون تقلبی است

مراقب باشید! بسیار از داروهای لاغری مجوز ندارند

مراقب زعفران های تقلبی باشید


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش تغذیه و آشپزی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.