اسبقیان: در همه مسابقات برون‌مرزی شرکت می‌کنیم/ شرایط خوبی در فدراسیون حاکم است

در گفت و گو با برنا

سرپرست فدراسیون قایقرانی گفت: در هر رویداد ورزشی که بتواند ما را در ارتقاء جایگاهمان در سطح آسیا و جهان کسب موفقیت کمک کند، شرکت خواهیم کرد.

سید شروین اسبقیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی برنا اظهار داشت : با وجود اهمیت مسابقات المپیک که در دستور کادر فنی و کارشناسان فدراسیون قرار دارد، اما برنامه های ویژه ی تیمهای جوانان و نوجوانان نیز با هدف پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان به طور جدی پیگیری می شود؛ به طوری که هم اکنون یک کاروان ۱۸ نفره آماده سفر به آلمان جهت حضور در مسابقات بین المللی آبهای ارام هستند .

وی افزود : تیم ملی آبهای آرام جوانان بانوان با ترکیب ۱۲ قایقران و مردان با ترکیب ۶ قایقران به این مسابقات اعزام می شوند که در بخش زنان آناهیتا آقاخان، مائده طهماسبی، فاطمه خیرخواه، نرگس خدابنده لو، مینا عبدالهی، هدیه کاظمی، مهسا آذری، هیوا افضلی، بهناز عبدی پور، انسیه و رقیه رهرو و سارا حنیفه زاده و در بخش مردان نیز افشین شعبانی، یاسین نوری، محمد ولدی، محمدجواد شاهپوری، ماکان غیاثی و سامان بقایی نفرات اعزامی به بوخوم هستند که زیر نظر حسین ملکی مربی و علی جمشیدی کمک مربی در این مسابقات شرکت می کنند.

سرپرست فدراسیون قایقرانی در خصوص این مسابقات گفت: رقابتهای بین المللی آبهای ارام آلمان ، یکی از تورنمنتهای مهم بین المللی است که در تقویم فدراسیون بین المللی نیز درج شده است. در شورای برون مرزی نیز این اعزام مورد تایید قرار گفته بود و ما نیز مطابق این برنامه، زمینه حضور ملی پوشان جوان کشورمان را در این رقابتها مهیا کردیم تا انشاءالله بتوانند ضمن کسب تجربه ، برای کشورمان نیز افتخار آفرین باشند .

وی در ادامه حضور مستمر و جدی در رویدادهای مهم بین المللی را برای کسب تجربه و ارتقاء سطح فنی ملی پوشان کشورمان بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: هدف ما حضور موفق در بازی‌های آسیایی و المپیک های آتی است و برای رسیدن به این مهم در هر رویداد ورزشی که بتواند ما را در ارتقاء جایگاهمان در سطح اسیا و جهان کسب موفقیت کمک کند، شرکت خواهیم کرد .

اسبقیان ادامه داد: برای تیم ملی کانوپولو کشورمان نیز برنامه هایی را در نظر گرفته ایم. ضمن اینکه سولماز عباسی و محسن شادی نیز پیش از اعزام به بازی های المپیک نیز در یک اردوی ۱۵ روزه پس از بررسی های کارشناسی اعزام خواهند شد تا بتوانند با آمادگی بیشتری دراین رقابتها حضور پیدا کنند .

وی در خصوص محل برگزاری اردوی این دو ملی پوش اظهارداشت : هم اکنون محسن شادی در اذربایجان غربی با مربی بلغاری خود تمریناتش را پیگیری می کند و درخصوص اردوی برون مرزی این دو ملی پوش کشورمان چین یکی از گزینه هاست، اما همانطور که گفتم نشستهای فنی را با حضور کارشناسان و پیشکسوتان این رشته خواهیم داشت و نتیجه قطعی را برای برگزاری اخرین اردوی اماده سازی انها اعلام خواهیم کرد.
 
سرپرست فدراسیون قایقرانی تصریح کرد : نشستهایی را در این چند روز با تک تک مربیان ، ورزشکاران و کارشناسان فنی در فدراسیون داشته ایم به نتایج بسیار خوبی هم دست پیدا کرده ایم .خوشبختانه تمامی ملی پوشان کشورمان با روحیه مضاعف تمرینات خود را زیر نظر مربیانشان پیگیری می کنند ، هیچ مشکلی وجود ندارد و همگی آماده افتخار آفرینی برای ایران اسلامی هستند .

وی یادآور شد: روز گذشته همچنین دیدار با ملی پوشان جوان کشورمان اعزامی به رقابتهای آلمان داشتم. شرایط را برای آنها تشریح کردیم و به آنها یادآور شدیم که نمایندگان ایران و پرچمدار بیش از ۶۰ میلیون ایرانی هستند،بنابراین باید با شایستگی از این عنوان دفاع کنند

اسبقیان با تاکید بر تعامل ، همفکری و بهره گیری از خرد جمعی با هدف اعتلای ورزش ایران به ویژه رشته قایقرانی گفت: این فدراسیون متعلق به پیشکسوتان ، دلسوزان و برنامه ریزان رشته های قایقرانی است. هدف همه ما موفقیت در مواد مختلف این رشته است ،بنابراین دست همه کسانی که علاقمند رشد و توسعه این رشته در حوزه قهرمانی و همگانی هستند، می فشاریم .

وی ادامه داد: تمامی استانها باید پایگاهی برای پرورش قهرمانی و حضور احاد مردم در این رشته باشند. فدراسیون تنها پایگاهی برای برنامه ریزی و تصمیم سازی است و من تلاش می کنم با سفر به استانهای مختلف پتانسیل های هر استانی را در حوزه مختلف از جمله سخت افزاری و نرم افزاری مورد بررسی قرار دهم .

سرپرست فدراسیون قایقرانی در پایان گفت: هم اکنون شرایط خوبی در مجموعه فدراسیون حاکم است و من امیدوارم بتوانیم با ایجاد فضایی آرام فرصت را برای نشان دادن توانمندی ها و آموخته های ورزشکارانمان در میادین بین المللی که در نهایت منجر به کسب افتخار برای ملت شریف ایران می شود، فراهم کنیم .


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.