استاد ایرانی دانشگاه آمریکا، روش جدیدی برای افزایش مقاومت پل ها در برابر زلزله ارایه کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا،’سعید سعیدی’ روز سه شنبه در نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، به ارایه مقاله خود در باره این روش جدید پل سازی پرداخت.

وی با بیان اینکه موفق به ارایه این راهکار برای افزایش تحمل پل ها در برابر حوادث مختلف از جمله زلزله و توفان شده است، اظهارداشت: این روش به گونه ای است که پل ها بعد از حادثه با کمترین آسیب، قابل استفاده هستند.

این پژوهشگر، پل های ساخته شده به این روش را’پل های نسل آینده’ توصیف و تصریح کرد: مصالح جدید و خاصی در ستون این پل ها استفاده خواهد شد.

سعیدی برخی از این مصالح و روشها را ‘آلیاژهای حافظه دار از جنس های مختلف مانند تیتانیوم و نیکل’، ‘فیبرهای پلی وای نال در بتون’ و ‘استفاده از مصالح لاستیکی به جای بتون’ برشمرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این مواد پیشرفته باعث انعطاف پذیر شدن پل ها می شود، گفت: این ایده با استفاده از مصالح واقعی در یک پل ۳۵ متری آزمایش و با موفقیت همراه شد.

به گفته وی، بزودی این روش روی دو پل در شهر ‘سیاتل’ در ایالت واشنگتن و شهر ‘رینو’ در ایالت نوادا امریکا اجرا خواهد شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین مقاله درباره این روش در نشریات معتبر بین المللی از جمله ‘مهندسی سازه’ و ‘ASCE’ منتشر شده و استانداردسازی آن در حال اجراست.

نهمین کنگره بین المللی’مهندسی عمران’با حضور دوهزار نفر از اساتید، محققان، مهندسان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرایش های مختلف عمران با هدف ارایه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی از امروز تا ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

پ/۷۱۴۸/۱۰۱۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۱۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.