استاد حوزه: برخی فیلم‌ها کفرآمیزند

محتوای ۱۲ درصد فیلم­های ایرانی جشنواره اخیر فجر، خیانت زن­ها به شوهرانشان بود، سئوال اینجاست که آیا در فضای واقعی جامعه، ۱۲ درصد از بانوان به شوهران خود خیانت می­کنند؟ به یقین تبلیغ این گونه امور در سینما عین کفر است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت­الاسلام  والمسلمین احمد عابدی، در یکصد و شصتمین  نشست از سلسله نشست‌های نظریه­پردازی با عنوان «بررسی احکام فقهی رسانه» که به همت مؤسسه فرهنگی فهیم در قم برگزار شد، با اشاره به نسبت دین و رسانه، اظهار داشت: اهمیت این بحث تا آن اندازه است که زمانی که امام خمینی(ره)، پس از تبعید به ایران آمدند، در نخستین سخنرانی خود فرمودند: «ما با سینما مخالف نیستیم، بلکه با فساد در آن مخالف هستیم.»

وی با بیان این که راهبردها، مسائل استراتژیک و مسائل جزیی و فردی در هر موضوع فقهی قابل بررسی است، افزود: یکی از موضوعات فقهی رسانه، معاشقه کردن مرد و زن در فیلم است که فقیه باید به حکم شرعی آن پاسخ دهد.

این استاد حوزه با طرح این سئوال که اگر در شبکه­ای از رسانه‌ها، برنامه‌های مذهبی طرح شود و در شبکه دیگر برنامه­های ضد اخلاقی، ،، آیا این همان اصول سکولاریزم نمی­باشد، خاطرنشان کرد: جای تأسف است که در بحث­های رسانه­ای همانند مباحث اقتصادی، سیاسی و …، به راهبردها نپرداخته­ایم و با مسائل جزئی درگیر شده­ایم.

* سینمای کفر آمیز!

حجت­الاسلام والمسلمین  عابدی، با اشاره به ظرفیت­های رسانه برای تبلیغ دین، ادامه داد: محتوای ۱۲ درصد از فیلم­های ایرانی جشنواره اخیر فجر، خیانت زن­ها به شوهرانشان بود، سئوال اینجاست که آیا در فضای واقعی جامعه، ۱۲ درصد از بانوان جامعه به شوهرانشان خیانت می­کنند که این‌گونه سینمای کشور به آن می­پردازد؟! به یقین تبلیغ این گونه امور در سینما و جامعه عین کفر است.

* تأثیر منفی رسانه بر مخاطب

وی با طرح این پرسش که فیلم و انیمیشنی که بر خطای دید مخاطب در تصویر استوار است و امور غیرواقعی را نمایش می­دهد، چگونه می­تواند دین را تبلیغ کند؟ گفت: نگاه کنونی انسان به تلویزیون و تصویر به گونه­ای است که امور غیراخلاقی، جذاب شمرده می­شود که این موضوع نمونه­ای از تأثیر منفی رسانه در ارزش­های دینی است.

استاد حوزه علمیه قم با اظهار این که هنرهایی مانند مداحی و خطاطی، هنرهای فردی محسوب می­شوند، اضافه کرد: عقیده دارم که اگر اکنون حافظ زنده بود و مجبور می­شد تا دیگر شعر نگوید به سراغ هنرهای فردی می­رفت و روی به هنر جمعی فیلم­ نمی­آورد که بر اساس دروغ و فریب استوار است.

حجت­ الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که شروع انقلاب رنسانس در قرن پانزدهم با ماشین بافندگی بود، اما مخترع آن این اختراع را نابود کرد و دلیل آن را متضرر شدن بشر از آن عنوان کرد، گفت: اکنون که زمان رغبت مردم به رسانه است، باید بسیار محتاط با آن برخورد کرد تا استفاده منفی از آن صورت نگیرد تا مجبور نشویم تا آن را از بین بریم.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.