استاد دانشگاه تهران مطرح نمود: “طلاق” پایان ۸۰ درصد ازدواج‌های مبتنی بر دوستی

۲۰ آبان ،

رییس بخش مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران گفت: پژوهشهای علمی نشان داده ازدواج دختران و پسرانی که پیش از ازدواج با هم دوست بوده‌اند، ۸۰ درصد در دو سال اول به جدایی منجر می‌شود.

به گزارش تفسیری سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، فهیمه فرهمند‌پور عصر پنجشنبه در همایش “روابط آزاد و عقل و اخلاق” که در دانشگاه پیام‌نور شیراز برگزار شد، افزود: همین تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۰ درصد باقیمانده نیز در ادامه زندگی مشترک با توقعات بسیار بالای طرفین مواجه می باشند.

فرهمندپور با بیان اینکه انگیزه پسران و دختران در ایجاد و ادامه روابط دوستی متفاوت است، گفت: سن ازدواج در جوانان باید پایین بیاید و این با تسهیل در شرایط ازدواج امکان‌پذیر می‌شود.

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان نمود: برای رسیدن به این هدف، باید آستانه خویشتن‌داری، تقوا و اخلاق را در وجود جوانان تقویت کنیم، تا در شرایط خاص، همه اشخاص زمینه پذیرش احکام شرعی را داشته باشیم.

رییس بخش مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران بیان نمود: روابط آزاد در هر سطحی از نگاه دین نامشروع است و به حکم عقل نیز این روابط بسیار پرمخاطره بوده و پیامدهای مشکل‌آفرین به همراه دارد و این مشکلات بیشتر متوجه دختران خواهد بود که باید پاکدامنی پیش از ازدواج و وفاداری بعد از آن را در نظر بگیرند.

وی عفاف و پوشش را به عنوان یک ارزش اخلاقی و اجتماعی موثر در پیشگیری از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری دانست و افزود: عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش اخلاقی و اجتماعی و مورد تایید عقل، دین و اخلاق است که می‌تواند پارسایی جنسی را در جوانان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.