استاد فرشچیان: اثری را دوست دارم که مردم دوست داشته باشند

۲۵ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، تازهترین شماره هفته نامه کتاب هفته «نگاه پنجشنبه» با یادداشت ها و گفتارهایی از «استاد محمود فرشچیان، مجید مهرگان، علی اکبر اشعری، امیررضا کوهستانی، شهیندخت خوارزمی، محمدرضا بایرامی، مجید ابهری، حسین علایی، محسن رفیق دوست، اردشیر رستمی، نادر ابراهیمی و…» انتشار یافت.

در این شماره علاوه بر پرونده کوچکی دربارهٔ آثار ارزشمند استاد محمود فرشچیان، گفتگو با یکی از اساتید نگارگری و از شاگردان استاد فرشچیان، گفتگویی خواندنی و انتقادی با نویسنده فیلمنامه «یک پذیرایی ساده»، همچنین گفتگویی انتقادی با خالق رمان جنجالی «مردگان باغ سبز»، ترجمه مقاله ای از میشائیل هانکه در باب «خشونت و رسانه» انتشار یافته است. بخش ویژه «هفت چهره» نیز از این شماره به هفته نامه اضافه شده است که مرور خبرها هفت چهره جنجالی هفته قبل است.

در بخشی از گفتگو با استاد فرشچیان با عنوان «از عصر عاشورا تا ضریح امام حسین(ع)» می خوانیم:

– لازمه هنر نقاشی فیگور است زیرا اگر کسی نهاد هر انسانی را نداند چگونه می‌خواهد آن را به تصویر بکشد؟ اگر کسی می‌خواهد در این راه قدم بردارد باید شبانه روز طراحی کند با آناتومی انسان و حیوان آشنایی کامل داشته باشد و در نهایت هنرش ایرانی باشد و رنگ و بوی ایرانی بدهد.
– از جان و دل شیفته فرد فرد هموطنانم هستم و امیدوارم تمامی ایرانیان همواره سربلند باشند. اما در طول زندگی‌ام آواره هر شهر و دیاری بودم چون همیشه شیفته یادگیری‌ام و هر جا که تجلی و مظهری از هنر یافتم به آنجا سفر کردم تا دربارهٔ آن تحقیق و پژوهش کنم و لحظه‌ای را به بطالت نگذراندم زیرا علاقه‌مند بودم تا ظرف وجودم را با تجلیات هنری پر کنم. هم‌اکنون هم خود را یک هنرجو می‌دانم و به دنبال کسب معرفت بیشتری هستم.
– علاقه‌ام بیشتر به آثاری است که مردمم آن را دوست داشته باشند. اما از میان آثارم تابلوی «عصر عاشورا» را بسیار دوست دارم و این به سبب دلبستگی‌ام به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و واقعه روز عاشورا که همیشه مرا تحت تاثیر خود قرار داده است. اگر بخواهم آن را بار دیگر نیز به تصویر بکشم به همین شکل آن را خواهم کشید.
– یکی از الطاف الهی آن است که دست راستم هنوز پر قدرت است و می‌توانم بدون هیچ لرزشی به طراحی و خلق آثار بپردازم.

جدیدترین شماره «نگاه پنجشنبه» را از دکه های روزنامه فروشی و کتاب فروشی های معتبر تهیه کنید.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.