استاد پیشکسوت: دانشگاه تمام زندگی من است

۳۱اردیبهشت،

nadimi (15 of 20).jpg

متخصص داروسازی و استاد برگزیده یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد، عشق به دانشگاه و دانشجو را راز موفقیت خود در زندگی دانست و گفت: دانشگاه تمام زندگی من است و من عمر خود را در دانشگاه سپری کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر غلامرضا امین در یازدهمین مراسم نکوداشت مقام استاد که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه عشق به دانشگاه راز موفقیت من است، اظهارداشت: تمام زندگی من در دانشگاه سپری می‌شود.

وی با بیان اینکه من در طول عمر خود دو بار زنده شدم، تصریح کرد: در سال ۱۳۸۷ که به سبب داشتن بیماری سرطان باید شیمی درمانی می‌شدم به سبب اجبار عزیزان به شیراز رفتیم و در آنجا با مواجه‌شدن با آقای دکتر ولایتی و تهیه سی دی از کارهای من توسط دانشجویان به زندگی دوباره برگشتم.

دکتر امین با اشاره به اینکه من خود را قابل این همه تشکر و توجه نمی‌دانم، افزود: این انتخاب عزیزان و حضور ما در این همایش، جان دوباره به من بخشید و من را امیدوارتر کرد، باید بسیار مراقب رفتار خود باشیم چون زیر ذره‌بین دانشجویان هستیم.

در ادامه دکتر دیناروند از دانشجویان دکتر امین، شاگردی در نزد این استاد برجسته را از بزرگترین افتخارات خود در دوران تحصیل دانست و گفت: نزدیک به ۳۰ سال است که ذره‌ای از علاقه دکتر امین به امر تحصیل کاسته نشده است و من به ایثار و فداکاری ایشان به این حرفه عشق می‌ورزم و افتخار می‌کنم.

توصیه دکتر ملک منصور اقصی به دانشجویانش: هر کمکی که از دستتان برمی‌آید از هیچ بیماری، دریغ نکنید

دکتر ملک منصور اقصی که از سوی یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد به عنوان استاد منتخب، مورد تقدیر قرار گرفت، در نامه‌ای به دانشجویان پزشکی پیشنهاد کرد: هر کمکی که از دستتان بر می‌آید از هیچ بیماری، دریغ نکنید.

وی با ابراز تاسف از عدم حضور خود به سبب بیماری در یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد، طی نامه‌ای عنوان کرد: در طی ۳۰ سال خدمت خود در رشته زنان و زایمان، کاری برای دانشجویان نکرده‌ام که قابل به تقدیر و تشکر باشد و از اینکه لایق دانسته شده و به عنوان استاد برگزیده از سوی دانشجویان انتخاب شده است، بسیار متشکرم.

دکتر باقری از شاگردان دکتر ملک اقصی به عنوان نماینده این استاد، متن نامه وی را چنین قرائت کرد:

“دانشجویان عزیز می‌خواهم چند تجربه خود را با شما به اشتراک بگذارم؛ پزشکی شغل سختی است. نیاز به از خود گذشتگی فراوان دارد، این سختی‌ها را تحمل کنید ارزشش را دارد. بدانید که وارد عرصه‌ای شده‌اید که مطالعه در آن پایانی ندارد. تا روزی که طبابت می‌کنید مجبورید بخوانید و بخوانید.

بیماران به کمک شما احتیاج دارند. این کمک فقط تشخیص و درمان بیماری‌شان نیست. هر کمکی که از دستتان بر می‌آید از هیچ بیماری، دریغ نکنید.

همه ما قبل از اینکه طبیب باشیم انسانیم که در این دنیای متفاوت مثل انسان‌های دیگر زیست می‌کنیم، پس هر آنچه دور و بر ماست به ما مربوط است باید بدانیم. از هنر و ورزش بگیر تا اقتصاد و سیاست. اینها کارهای فوق برنامه نیستند، اصلا برنامه همین است. موفقیت و رضایت شما در گروی چندوجهی بودنتان است.

مردم پزشک تک بعدی را خوش ندارند و فکر می‌کنند فقط در فکر کاسبی با پزشکی است. جوری زندگی کنید که بدانند شما، همه دغدغه‌تان طبابت و پول درآوردن نیست. همه شما هم هوشش را دارید و هم توانش را که انسانی والا و چند بعدی باشید.“

دکتر محسن شیرازی: تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای من افتخار است

دکتر محسن شیرازی که از سوی یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد به عنوان استاد منتخب، مورد تقدیر و تجلیل واقع شد، اظهار کرد: تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای من سبب افتخار است.

وی با ابراز فروتنی نسبت به اینکه خود را لایق حضور در این جایگاه نمی‌داند، تصریح کرد: افتخار من این است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران درس خوانده و تخصص گرفته‌ام و با وجود اینکه اصلا به خارج از کشور نرفته‌ام، اما توانستم در بورد تخصص آمریکا با نمره بسیار بالایی موفق شوم.

وی خطاب به دانشجویان، گفت: تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای خود افتخار بدانید چرا که جدای از بعد علمی، ابعاد اخلاقی که از سوی اساتید این دانشگاه به دانشجویان منتقل می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این متخصص ارتودنسی از مرحوم دکتر آرمین به عنوان تاثیرگذارترین استاد خود نام برد و افزود: همیشه نسبت به او و سایر اساتید احترام خاصی قائل بودم و همین احترام نسبت به آنها به من قوت ادامه کار می‌دهد.

این استاد منتخب از سوی همایش نکوداشت مقام استاد به افتخارات علمی خود در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مقالاتی که من در نوشتن آن همکاری داشتم، ۵۷ ارجاع به آن شده است و در سه کتاب علمی باارزش بین‌المللی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.