استاد پیشکسوت موسیقی استان یزد تجلیل شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد کنسرت موسیقی کودک ونوجوان با عنوان ˈآفرینشˈ به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کودک از ۱۷ تا ۲۱ مهرماه امسال درسالن همایش تربیت معلم شهید پاک نژاد یزد برگزار شد.

در این کنسرت موسیقی ۱۲۰ نفر از کودکان ونوجوانان ۶ تا ۱۳ ساله ۱۰ قطعه از آهنگ های محلی ایران و جهان را به سرپرستی علیرضا ارجمندی اجرا کردند.

در چهارمین شب از اجرای این کنسرت که دکتر پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور، محمد ملک ثابت مدیر دفتر حقوقی حوزه هنری کشور، حیاتی رئیس کارگروه موسیقی اداره کل امور استان ها ومجلس حوزه هنری و محمد رضا نیکونژاد رئیس حوزه هنری استان یزد نیز حضور داشتند از تلاش های استاد مهدی لشکری پیشکسوت موسیقی استان یزد با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

مهدی لشکری در سال ۱۳۳۸ در یزد به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۵۳ در مرکز آموزش آزاد موسیقی یزد زیر نظر زنده یاد محمد رضا روح بخش نوازندگی سنتور را آغاز کرد و دو سال بعد به عضویت گروه سنتی فرهنگ وهنر وقت در آمد .

این هنرمند پیشکسوت در سال ۶۲ به عنوان نوازنده ارکستر و کارشناس موسیقی به استخدام اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در آمد و در این عرصه منشأ خدمات ارزنده ای از جمله راه اندازی گروه های موسیقی ، دوره های آموزش موسیقی وبرگزاری کنسرت های موسیقی در استان و کشور شد.

در این مراسم همچنین از علیرضا ارجمندی سرپرست کنسرت موسیقی آفرینش نیز تجلیل به عمل آمد.

کنسرت موسیقیˈ آفرینشˈ با همکاری حوزه هنری استان یزد و شرکت الکترو کویر برگزار شد. ک/۱

۷۵۴۶/۱۹۶۸

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.