استانداران می توانند برای نیروی کار بیگانه مجوز قانونی صادر کنند

به گزارش ایرنا،سردار اسماعیل احمدی مقدم سه شنبه شب پس از مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود:در حال حاضر مساله ورود غیرقانونی اتباع بیگانه تقریبا حل شده و آنچه اتفاق افتاده ورود قانونی و عدم برگشت اتباع و در نتیجه اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه است.

وی درباره تعداد اتباع بیگانه اظهار داشت :متولی اصلی اعلام این آمار وزارت کشور است اما نیروی انتظامی تعداد آنان را حدود دو میلیون نفر برآورد می کند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد:فاز اول انسداد مرز ایران با افغانستان پایان یافته و بخشی از استقرار تجهیزات الکترونیکی در حال انجام است.

به گفته ارشد ترین مقام انتظامی کشور،در مرز پاکستان نیز بخشی از روند انسداد مرز انجام شده و در منطقه سراوان که حدود ۲۰۰کیلومتر آن فاقد جاده در نقاط مرزی است احداث راه و پاسگاه های مرزی آغاز شده است که با توجه به محدودیت اعتبارات ،اتمام آن تا پایان سال آینده طول خواهد کشید.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد:در حال حاضر انسداد مرزهای خشکی و کنترل مرزبانی با قدرت در حال انجام است که با انسداد مرزهای خشکی مسیر قاچاق مواد مخدر به سمت دریا و مسیرهای آبی تغییر جهت داده است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد:بر این اساس تقویت یگان های ساحلی و دریابانی در دستور کار قرار گرفته که تکمیل این فرآیند نیز حدود دو سال طول می کشد.

وی در ارزیابی خود از مدت فرماندهی سردار محمد علی آخوندی در استان هرمزگان بیشترین توفیقات وی را در حوزه اجتماعی و تعامل بین دستگاهی و توسعه زیرساختها و رساندن شاخص های امنیتی هرمزگان به سطح استان های داخلی کشور اعلام کرد.

سردار احمدی مقدم از فرمانده انتظامی جدید هرمزگان خواست :تقویت مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر ،اتباع بیگانه غیرمجاز ،سرقت های کوچک و معتادین خیابانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

قابل ذکر است:بعد از ظهر سه شنبه در مراسمی ،سردار رضا محمدی یگانه به عنوان فرمانده انتظامی جدید هرمزگان معرفی شد و از خدمات سردار محمدعلی آخوندی فرمانده انتظامی سابق هرمزگان قدردانی شد.ک/۲

۷۱۹۲/۶۶۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۷۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.