استانداردهای جهانی به بیمه‌ها ضربه می‌زند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

یینا: موسسه رتبه بندی “فیچ” در تازه ترین گزارش خود اخطار داد که برنامه های انجمن بین المللی نظارت کنندگان بیمه (IAIS) نگرانی ها دربارهٔ صنعت بیمه را افزایش می دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از لایو اینشورنس، فیچ که یکی از معتبرترین موسسات رتبه بندی ریسک های اعتباری شرکت ها و دولت های جهان است، با انتشار یافتن بیانیه ای اعلام کرد: طرح تازه انجمن بین المللی نظارت کنندگان بیمه ممکن است بر شدت نگرانی ها بیافزاید.

انجمن بین المللی نظارت کنندگان بیمه اخیرا یک گروه کاری برای تجارت الکترونیکی و اینترنت تشکیل داده که این گروه اصول نظارت بیمه در اینترنت را منتشر کرده است. بر این اساس در بیشتر کشورهای در حال توسعه بیمه گران باید نرخ، شرایط و فرم بیمه نامه را قبل از ارائه به مردم به تایید نهاد نظارتی برسانند. این امر در مورد بیمه گرانی که بیمه را با استفاده از اینترنت ارائه می کنند نیز صادق است.

کارشناسان بر این باورند که بازاریابی روی اینترنت برای محصولاتی به شیوه توزیع آنلاین مناسب است که می توان آن ها را استاندارد کرد و با تعداد محدودی از پارامترها، تشریح و نرخ گذاری کرد. از جمله این نوع از بیمه ها می توان به بیمه اتومبیل، بیمه مسئولیت خصوصی، بیمه خانوار و بیمه عمر زمانی و بیمه آتش سوزی اشاره کرد.

طبق این بیانیه، قصد و هدف اصلی این انجمن رسیدن به پوشش جهانی استانداردهای سرمایه گذاری بر اساس ریسک های موجود است اما این مسئله تنها سایه ای از بی ثباتی دیگری را بر صنعت بیمه می افکند.

در این گزارش آمده است که این انجمن در حقیقت می خواهد استانداردهای جهانی را خلق و تا سال ۲۰۱۹ به طور کامل اجرا کند.

انجمن بین المللی نظارت کنندگان بیمه که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است، یک سازمان نظارت کننده به شمار می آید که از بیش از یکصد کشور و حوزه قضایی مختلف تشکیل شده است. از اهداف این انجمن می توان به گسترش همکاری در میان ضابطه گذاران صنعت بیمه، تنظیم استانداردهای بین المللی برای نظارت بر بیمه، آموزش اعضا و کار مشترک با ضابطه گذاران در دیگر بخش های مالی و موسسات مالی بین المللی اشاره کرد.

این انجمن بین المللی علاوه بر اعضا، بیش از۶۰ عضو شاهد، نمایندگان انجمن های صنعتی، انجمن های حرفه ای، شرکت های بیمه، مشاوران و موسسات مالی بین المللی را در اختیار دارد. انجمن بین المللی نظارت کنندگان بیمه موضوعات مختلفی از جمله تمام حوزه های نظارت بر بیمه را پوشش می دهد.

موسسه رتبه بندی فیچ در بیانیه خود آورده است که طرح تازه انجمن بین المللی نظارت کنندگان بیمه در ۵۰ گروه فعال بیمه ای در سراسر جهان اعمال می گردد. این موسسه اخطار می دهد که هرگونه افزایش در سرمایه در صنعت بیمه تنها نتایج ناخواسته مالی را به دنبال خواهد داشت و کاملا به زیان شرکت های بیمه است.

در این بیانیه تاکید شده است “هر تاثیر مثبتی که بر اثر افزایش سرمایه ها روی می دهد نتایج منفی مانند تغییر قیمت ها و افزایش رقابت ها را به دنبال خواهد داشت.” کارشناسان این موسسه بین المللی بر این باورند که طرح تازه به هیچ عنوان به نفع صنعت بیمه نیست و در درازمدت نتایج ناگوار آن پدیدار می گردد.

آنان ادامه می دهند:  تاثیرات منفی طرح تازه به قوانین ملی بستگی دارد و در هر کشوری متفاوت است. این طرح همچنین بر نحوه سرمایه گذاری های جهانی نیز تاثیر می گذارد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.