استاندارد مصرف و برچسب انرژی پکیج‌ یونیت‌های تهویه مطبوع تدوین شد

پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به تدوین استاندارد مصرف و برچسب انرژی پکیج‌ یونیت‌های تهویه مطبوع در ایران شد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، مهندس کیوان نیاکی عضو هیات علمی پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و مجری این طرح در این خصوص اظهار داشت : با توجه به اینکه شاخص‌های مصرف انرژی در بسیاری از کشورهای دنیا متغیر می‌باشد و وجود استاندارد شاخص در این زمینه جهت کاهش واردات دستگاه‌های پرمصرف و افزایش زمینه رقابتی در تولید دستگاه‌های کم مصرف در کشور ضروری می‌باشد، تدوین این استاندارد از اهمیت به سزایی برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تدوین این استاندارد به سفارش معاونت انرژی وزارت نیرو انجام گرفته است ،گفت: هدف از اجرای طرح کاهش مصرف انرژی در کشور می‌باشد که این امر از طریق استانداردسازی سیستم‌های انرژی‌بر امکان پذیر می‌باشد.
مهندس نیاکی در ادامه افزود: دستگاه‌های پکیج یونیت تهویه مطبوع از جمله دستگا‌ه های پرمصرف انرژی می‌باشند که در کاربردهای خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با توجه به این موضوع، مصرف بالای انرژی این دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت برای آنها استاندارد مصرف و برچسب انرژی با شماره ملی استاندارد ۱۰۳۰۶ در نظر گرفته شده است .
مجری این طرح با اشاره به اجرای آن برای اولین بار درکشور اظهار داشت: تغییر یک رده انرژی دستگاه حداقل ۲۰% کاهش مصرف انرژی را به همراه خواهد داشت و با توجه به حجم و تعداد بسیار زیاد این دستگاه در کشور شاهد صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در این زمینه خواهیم بود.
گفتنی است سیستم‌های تهویه مطبوع در دستگاه‌های پکیج یونیت ها، مجموعه‌ای یکپارچه از سیستم‌های خنک کننده و گرمازای خانگی و صنعتی می‌باشند. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.