استانداری مخالف افزایش کرایه هاست/تا زمانیکه تقاضا باشد مسکن مهر تولید می شود

زهرا تالانی: تمدن اعلام کرد که با تصویب دولت اگر تقاضا برای مسکن مهر باشد همچنان ساخت مسکن در اطراف شهر تهران ادامه خواهد داشت.
تمدن با اشاره به اینکه تاکید دولت این است که طرح های نیمه تمام تکمیل شوند گفت:۲۱ طرح در استان تهران در دستور کار است که مهمترین آنها باند دوم آزاد راه رودهن – فیروزکوه، احداث راه آهن سریع السیر تهران-اصفهان، احداث آزادراه تهران-شمال و بیمارستان پاکدشت است.

 

مشکن مهر مشکل مدرسه ندارد
تمدن با بیان اینکه استانداری سه کار عمده در حوزه مسکن را دنبال می کند گفت: هماهنگی لازم شده تا امسال ۶۵ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران بهرهبرداری شود که در شهر جدید پرند ۱۵ هزار واحد احداث شده واولین افتتاح در هفته های آینده در این شهر انجام می شود.

وی ادامه داد: از ۲۶۰ هزار واحدی که باید احداث می شد قبلا ۱۰۵ هزار واحد بهره برداری شد که ۶۵ هزار واحد هم امسال بهرهبرداری می شود و باقی هم در سال ۹۲ به پایان می رسد.
تمدن با اشاره به ثبت نام مسکن مهر در پردیس گفت: سیاست توسعه مسکن مهر تحت یک برنامه تعریف شده است و این مسکن ویژه مردم ساکن تهران است تا از مهاجرت جلوگیری شود. حرکت به سمت تولید مسکن ویژه در دو نقطه تهران سر و تهران پارس آغاز شده است و ۲ نقطه دیگر هم در دست بررسی است و هدف این است یکصدهزار واحد احداث شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه سیاست‌های تولید مسکن در استان تهران تحت برنامه‌ای تعریف شده پیش می‌رود و مسکن ویژه برای مردم و ساکنان شهر تهران و مسکن مهر برای ساکنان همان شهرهاست، گفت: برای جلوگیری از مهاجرت از شهرهای دیگر در دور جدید ساخت مسکن مهر حتما این امکانات را به کسانی می‌دهیم که سکونت آنها در شهر تهران اثبات شده باشد و حضورشان در محل آن منطقه در بازه زمانی مشخصی که احتمالا پنج سال است باشد.

وی افزود: این تسهیلات با نظر فرمانداری و وزارت راه و شهرسازی و تعاونی‌های مربوطه کنترل می‌شود و تا زمانی که موضوع اقامت طولانی مدت آنها در شهر یا استان مربوطه و مقیم بودن در تهران تایید نشود هیچ تسهیلاتی ارائه نخواهد شد البته ما و شما می‌دانیم که این کنترل و پیگیری بسیار سخت است و ما نیز مجبوریم اقدامات سخت گیرانه‌ای را انجام دهیم.

تمدن درباره کمبود مدرسه در این شهرکها در پاسخ به خبرآنلاین گفت: برخی از این شهرکها نزدیک شهر هستند اما برای مراکزی که دور هستند مراکز آموزشی در حال احداث است و امسال بودجه مدرسه سازی را افزایش دادیم و در این زمینه با آموزش و پرورش و خیرین هم صحبت کردیم.
وی اعلام کرد: حدود ۲۶ مدرسه در دست ساخت است و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این مدارس پیش بینی شده است.

 

رفتنم را از رسانه ها شنیدم
استاندار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییر وی و سرپرستی وزارت کشور گفت: شایعات تغییر و سرپرستی وزارت کشور را ما از طریق سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌شنویم و در عالم واقعیت هیچ حرف و سخنی در مورد تغییر یا جابجایی مطرح نشده است.

استاندار تهران با بیان اینکه به خاطر نداریم در این زمینه بحثی شده باشد، ادامه می دهد: البته حرکت معکوس این مسأله وجود دارد که ما خواهش و استقبال می‌کنیم این بار مسئولیتی که بر دوش حقیر است بر دوش کس دیگری باشد؛ بنده خودم دوست دارم عزیز دیگری این مسئولیت را ادامه دهد اما از طرف دولت یا مسئولین بحث و تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

افزایش کرایه ها قانونی نیست
تمدن درباره گران شدن کرایه حمل و نقل عمومی گفت: سال گذشته سه بار این کار انجام شد همزمان با کران شدن سوخت کرایه ها هم گران شد اما امسال هنوز انتقای نیفتاده که شورای شهر اصرار دارد کرایه ها افزایش یابد. اگر هزینه سوخت افزایش یاید یا مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود آن وقت امکان گراین هم وجود دارد و با وجود مخالفت ما شورای شهر نرخی را تصویب و به فرمانداری اعلام کرده است.

حمایت جدی از واحدهای تولیدی
وی درباره حمایت استانداری از بخش تولید در سال حمایت از تولید ملی گفت: ما امکان استفاده از صندوق توسعه ملی برای صنایعی که نیاز به حمایت و توسعه خطوط تولید و نوسازی دارند را فراهم کردیم و تا کنون ۲۰ واحد عمده صنعتی به صندوق معرفی شده اند.
استاندار ادامه داد:همچنین ۶۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای صنعتی آسیب پذیر اختصاص داده شده است و قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۹۱ به بخش کشاورزی و صنعت اختصاص یابد که در این زمینه کارگروهی فعال شده است.

همچنین برای واحدهای تولیدی که نتوانستند بدهی خود را به دلیل مشکلاتی پرداخت کنند تقاضای استمهال کردیم و قرار است برای حمایت از تولید ملی حدود ۷۰ میلیارد ریال برای زیرساخت شهرکهای صنعتی استان تهران اختصاص داده شود.

تمدن از دیگر حمایتهای استانداری به حضور مسئولان در واحدها اشاره کرد و گفت:تا کنون از ۴ واحد تولیدی بازدید شده و با مشکلات آنها را شناسایی کردیم تا رسیدگی شود و قرار است هر ۱۵ روز یکبار این کار انجام شود.

وام با سود ۷ درصد برای کشاورزی
وی با بیان اینکه قرار است استانداری از بخش کشاورزی در استان تهران حمایت کند گفت:ما زمینهای مرتع را احیا می کنیم تا تولید،ارزش افزوده ، اشتغالزایی و درآمدزایی ایجاد کنیم و تا کنون ۶۰ هزار هکتار از اراضی مستعد را شناسایی کرده ایم. و تا کنون ۲۷۰ میلیارد تومان برای این طرح در قالب تسهیلات با نرخ ۷ درصد درنظر گرفته ایم.

وی یادآور شد که ۲۵ درصد از تسهیلات ارائه شده به صورت بلاعوض اما با تایید کارگروه و مراجع قانونی ، بخشی به عنوان سود کار و بخشی هم به عنوان کمک به وثیقه ارائه شده خواهد بود افزود: از ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب قانون بودجه که برای سال ۹۱ این برنامه اختصاص یافته است، پس از تعیین برش استانی بودجه سهم استان تهران تعیین شده و واحدهایی را برای برخورداری از این منابع معرفی می‌کنیم.

تمدن گفت: کارگروه تسهیل واحدهای صنعتی و تولیدی مدتی است فعال شده و در هر شهرستان اقدام به پایش واحدهای صنعتی و تولیدی می‌کند و آنهایی که قابلیت، شرایط و ضوابط مربوطه را داشته باشند به بانکها معرفی خواهند شد.

استاندار تهران با اعلام اینکه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و محصولات اصلی مردم علاوه بر نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های قبلی برگزار شده توسط استانداری تهران به مناسبت نزدیک شدن به ماه رمضان تشکیل خواهند شد.

 

نظارت بر قیمتها در ماه رمضان

وی افزود: این نمایشگاه‌ها در قالب سه نمایشگاه در شهر تهران و ۱۵ نمایشگاه در شهرهای تابعه، فروش فوق‌العاده ۶۰۰ واحد صنفی با هماهنگی مجامع امور صنفی، برگزاری فروش فوق‌العاده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین شهرداری، هماهنگی با انجمن‌های زیربط برای عرضه فوق العاده برخی کالاهای اساسی از جمله شیر و لبنیات و مواد گوشتی با نرخ‌های مصوب خواهد بود.

تمدن تصریح کرد: علاوه بر این در این دوره و در زمان برگزاری نمایشگاه طرح تشدید بازرسی جهت نظارت بر توزیع اقلام تعیین شده صورت خواهد گرفت که همه این موارد تا نزدیک شدن به ایام ماه رمضان تشدید خواهند شد.

تمدن با بیان اینکه نباید به هیچ دلیلی اجحاف و گرانی بر مردم تحمیل شود اظهار کرد: در چند مدت اخیر بنا به دلایلی از جمله نوسانات دلار و شرایط اقتصادی بازار مردم شاهد افزایش قیمت در برخی از اقلام و مایحتاج خود بودند و تلاش کرده‌ایم تا جدای از افزایش منطقی برخی از اقلام، اجحاف و گرانی بر مردم تحمیل نشود. در عین حال تلاش می‌کنیم همه اقدامات با هماهنگی و همراهی اصناف و بازاریان باشد تا موجب آزار و اذیت مردم و کسبه نشود.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.