استاندار آذربایجان شرقی: نگاه به گردشگری باید اقتصادی باشد

احمد علیرضابیگی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه گردشگری استان اظهار کرد: باید سود اقتصادی را در مسایل گردشگری دنبال کنیم و اگر به موضوع فرهنگی هم نگرشی داریم باید با صرفه اقتصادی و سود توام شود.

وی افزود: مقوله گردشگری از جمله موضوعاتی است که بلافاصله به درآمد تبدیل می شود و سرعت بالای تحصیل درآمد و سود موجب استقبال از بخش های گردشگری می شود.

وی گفت: گردشگران در انتخاب مقصد گردشگری خود به موضوع رفاهی خود توجه ویژه ای دارند و باید با گسترش دامنه ارایه خدمات گردشگری استان، امکان سود بیشتر را فراهم کنیم.

علیرضابیگی اضافه کرد: باید افقی برای موضوع خدمات گردشگری ترسیم شود و با آموزش نیروی انسانی فعال در این بخش و ارتقای سطح خدمات ، زمینه را برای ورود گردشگران و سود بیشتر فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: گردشگران به خدمات منحصر به فرد و ناب علاقه دارند و هزینه این خدمات را نیز با رغبت پرداخت می کنند، لذا باید توجه داشته باشیم تا خدمات گردشگری خود را ارتقا دهیم تا از این رهگذر سود بیشتری عایدمان شود.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: در موضوع گردشگری نیازمند تجدید نظر در رفتار خود هستیم و باید در این تجدید نظر، زمینه رفاه و آسایش گردشگران و افزایش خدمات خود را مد نظر قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: کیفیت در موضوع خدمات گردشگری نقش ویژه ای ایفا می کند که لازم است در این زمینه با حساسیت وارد عمل شد تا با ارتقای خدمات زمان ماندگاری مسافر در استان را افزایش دهیم.

علیرضابیگی تاکید کرد: در عین ارتقای خدمات باید قادر باشیم به گردشگران با هر نوع توانایی اقتصادی خدمات دهیم.

وی افزود: مسوولان مراکز گردشگری باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که در هر شرایطی حق با مشتری است و باید هر نوع نیازی را در چارچوب مشخص شده تامین کنیم تا رضایتمندی گردشگران افزایش یابد.

وی گفت: تبریز جایگاه ویژه ای در گردشگری آذربایجان شرقی دارد و باید همه بخش های مرتبط با گردشگران در شان تبریز و در خور میهمانان باشد تا بتوانیم از فرصت حضور دوباره آنها بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: باید جاذبه های گردشگری جدیدی تعریف کنیم تا جوابگوی نیاز گردشگران بوده و از لحاظ فرهنگی نیز آنها را اقناع کند.

علیرضابیگی با اشاره به ظرفیت استان در زمینه گردشگری ورزشی، گفت: با توجه به راهیابی تیم تراکتورسازی تبریز به جام باشگاه های آسیا و رفت و آمد باشگاه های آسیایی به تبریز و برسر زبان افتادن نام تبریز لازم است به این بخش نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و از این ظرفیت نهایت بهره برداری را به عمل آوریم.

وی تاکید کرد: گردشگری سلامت بخشی است که در استان توسعه خوبی یافته ولی باید توجه داشته باشیم ارایه سرویس به اتباع خارجی به گونه ای ساماندهی شود که این افراد بتوانند بدون برخورد با کلاهبرداران سلامت به مراکز درمانی دسترسی یافته و خدمات بگیرند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها و همایش های مختلف ملی و بین المللی در تبریز گفت: تبریز باید آماده خدمات دهی به مسافران در هر نوع شرایطی باشد و در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز کمک گرفتد.

۷۲۳۷/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۴۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.