استاندار استانبول معترضان را تروریست خواند/دود غلیظ در میدان «تقسیم»

۲۱خردادماه،

دور تازهی از درگیری خیابانی بین پلیس با معترضان در میدان تقسیم آغاز شد و همزمان با این درگیری استاندار استانبول معترضان در این میدان را تروریست خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فارس به نقل از المیادین، «حسین آونی موتلو» استاندار استانبول بار دیگر معترضان در این شهر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هرگز میدان تقسیم را برای تروریست‌ها تخلیه نمی‌کنیم.

وی مدعی شد که معترضان در میدان تقسیم همگی از اعضای گروه‌های تندرو می باشند.

این در حالی است که استاندار استانبول پیش از این برای آرام کردن اوضاع در میدان تقسیم گفته بود: «جوانان ترکیه، من صدای اعتراض مسالمت آمیز شما در پارک گزی را همراه با نوای زیبای پرندگان و بوی خوشایند درختان شنیدم. تظاهرات‌کنندگان شهروندان مستقل و آزاد می باشند.»

پلیس ضد شورش ترکیه صبح سه شنبه وارد میدان تقسیم استانبول شد و با حمله به تظاهرات‌کنندگان، تلاش کرد تا آنها را کنترل و متفرق کند

همچنین تلویزیون بی‌بی‌سی در گزارشی از استانبول تصاویری زنده از این شهر و آغاز دور تازهی از درگیری بین پلیس با معترضان را پخش کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه با شلیک تعداد بسیاری گاز اشک آور به سوی معترضان، دود غلیظ از گاز اشک آور را در اطراف میدان تقسیم ایجاد کردند.

تظاهرات گسترده در ترکیه که از جمعه دو هفته پیش آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، در مرحله اول در حمایت از تجمع کنندگان در پارک میدان «تقسیم» صورت گرفت و به تدریج این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شد.

تظاهرات‌کنندگان هم‌اکنون خواستار استعفای «رجب طیب اردوغان» اول‌وزیر ترکیه می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.