استاندار استان مرکزی: برای حضور گسترده تر در بازار روسیه برنامه ریزی کرده ایم

‘علی اکبر شعبانی فرد’ شعبانی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: روسیه بازار بسیار خوبی برای کالاهای ایرانی است و استان ما آمادگی دارد تا از فرصت های موجود برای گسترش مبادلات بازرگانی و همکاری های اقتصادی با این کشور استفاده کند.

استاندار استان مرکزی به نقش دریای خزر در تسهیل حمل و نقل کالاها میان دو کشور ایران و روسیه اشاره و خاطرنشان کرد: ترانزیت از طریق دریای خزر ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری میان دو کشور می باشد و می تواند در توسعه مناسبات تاثیرگذار باشد.

شعبانی فرد افزود: در این شرایط که ایران تحت فشار غرب قرار گرفته، فرصت خوبی است که بتوانیم از تجارت ایران حمایت کنیم تا حجم مبادلات بازرگانی میان کشورهای ایران و روسیه افزایش و تراز تجاری بهبود بیابد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است و امروز در شرایط خوبی برای صادرات کالا قرار داریم و می توانیم از امکانات موجود برای افزایش صادرات انواع کالاهای تولیدی به کشور فدراسیون روسیه استفاده کنیم.

شعبانی فرد گفت: استان مرکزی دو هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی دارد و صادرات محصولات تولیدی این استان سیر تصاعدی دارد.

وی افزود: اگر ۴ سال پیش استان مرکزی ۸۰ میلیون دلار صادرات داشت، تنها صادرات غیرنفتی این استان سال گذشته از مرز یک میلیارد دلار فراتر رفت که حرکتی افتخار آفرین می باشد و امکانات خوبی برای افزایش آن وجود دارد.

شعبانی فرد با اشاره به پیشرفت های عظیم صنعتی کشورمان به ویژه استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایران در گذشته برای تهیه کوچک ترین تجهیزات و ادوات با مشکل روبه رو بود ، اما امروز صنایعی در کشور و استان مرکزی وجود دارد که حرف اول را در دنیا می زنند.

استاندار استان مرکزی در ادامه مصاحبه گفت: استقبال گسترده از تولیدات داخلی نیازمند فرهنگ سازی است و تولید کنندگان باید کیفیت کالاهای داخلی را به حدی برسانند که ایرانی افتخار کند که اجناس داخلی خریداری می کند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه همه باید برای عزت، افتخار، استقلال و توفیق بیشتر ایران از هیچ کوششی دریغ نکنند، اظهار داشت: تلاش های ما برای مشارکت در گسترش فناوری های پیشرفته و ارتقاء صنعتی و افتصادی کشور هدف گیری شده است.

‘علی اکبر شعبانی فرد’ استاندار استان مرکزی برای شرکت در همایش بزرگ اقتصادی ایران و روسیه و نیز نمایشگاه توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به مسکو سفر کرده است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۸۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.