استاندار ایلام: رفع مشکلات زلزله زدگان آبدانان، اولویت کاری ماست

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ‘مجتبی اعلایی’ روز جمعه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده آبدانان اظهار داشت: مرحله نخست خدمات رسانی، مربوط به کسانی است که در اثر این حادثه خانه های مسکونی آنان تخریب شده و غیر قابل اسکان است.

وی ادامه داد: اقدامهای مقدماتی و کمک اضطراری به همه خانواده های آسیب دیده توسط جمعیت هلال احمر استان بطور مطلوب انجام شده و کار رسیدگی به نیازهای بعدی مردم زیان دیده این مناطق نیز در دست انجام است.

استاندار ایلام تاکید کرد: شایسته است گروهی از کارشناسان بنیاد مسکن، هلال احمر و فرمانداری با دقت به تمام شکایت های مردم رسیدگی و با بازدید از مناطق آسیب دیده و برآورد و ثبت دقیق خسارت وارده به اماکن مسکونی و تجاری، در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکلات و نیازهای مردم منطقه را مرتفع کنند.

اعلایی با دعوت مردم به بردباری و همکاری با مدیران اجرایی، به آنان اطمینان داد که تمام خسارتهای وارده به مکانهای تجاری، مسکونی و لوازم خانگی زلزله زدگان مطابق قانون و مقررات توسط دستگاه های مرتبط جبران می شود.

در این بازدید که جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان ایلام و شهرستان آبدانان نیز حضور داشتند،مردم روستاهای’چم کبود’، ‘ژیور’ و ‘هونگه’ آبدانان که در جریان زمین لرزه روز پنجشنبه گذشته متحمل خسارت شده اند، مسایل و مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند.

زمین لرزه ۵/۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بعد از ظهر پنجشبه بخش’مورموی’شهرستان آبدانان باعث تخریب۱۰ تا ۳۰ درصدی مناطق مسکونی چندین روستای این منطقه شد.

وقوع زمین لرزه در دو هفته گذشته، شهرستانهای آبدانان و دهلران در جنوب استان ایلام را بیش از۱۵۰ مرتبه لرزانده است.

زیانبارترین زمین لرزه ساعت ۱۴ و۳۸ دقیقه و ۳۹ ثانیه دیروز پنجشنبه به وقوع پیوست که باعث مصدوم شدن دها نفر، تلف شدن ۲۵ راس دام و تخریب جزیی چند روستای محروم و دورافتاده شهرستان آبدانان شد.ک/۳

۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۲۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.