استاندار تهران: برنامه‌ای برای تعطیلی تهران نداریم مگر آن که شرایط جوی آنرا تحمیل کند

۱۲م آذر ،

IMAGE634833027325238099.jpg

استاندار تهران در پی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در پایتخت گفت: برنامه‌ای برای تعطیلی تهران در دستورکار نداریم.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی تمدن در حاشیه جلسه شورای مسکن استان تهران دربارهٔ برنامه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران برای تعطیلی پایتخت طی چند روز آینده تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس و ادارات نداریم مگر آن که شرایط جوی این تعطیلی را به ما تحمیل کند.

وی افزود: زمانی که هوا در شرایط وارونگی است حتی اگر موتورخانه‌ها خودروها و حمل و نقل عمومی را فاکتور بگیریم. به ازای هر شمعی که در منازل روشن شود به سبب سکون هوا این شرایط آلودگی پیش می‌آید. از سوی دیگر این وضعیت تنها مربوط به ایران نیست و در بسیاری از کشورها آلودگی هوا وجود دارد اما مهم برنامه‌هایی برای کاهش این آلودگی است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران نیز با هدف کاهش آلودگی تدوین و مصوب می‌شود چرا که طی سال‌های قبل پدیده‌هایی که آلایندگی دارند پا گرفته‌اند و یکباره قابل رفع نیست و رفع آنها برنامه زمان‌بری است

وی با بیان این که توضیحات من توجیه وضع موجود نیست تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم آلودگی هوای تهران کاهش یابد.

استاندار تهران با بیان این که کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران قطعا تعطیلی را در دستورکار ندارد گفت: برنامه‌ای برای کاهش ساعات ادارات نداریم چرا که پیش از این یکبار کاهش ساعت اداری در پایتخت انجام شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.