استاندار تهران تایید کرد: کشت صیفی‌جات با آب فاضلاب در جنوب تهران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سیدحسین هاشمی; بودجه استان به صورت عادلانه می توزیع شود

بالاخره یکی از مسوولان دولتی پذیرفت مزارع جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می شوند.

خبراقتصادی;استاندار تهران البته اخطار داده که این مزارع را تخریب می کند. سیدحسین هاشمی امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران دراین باره گفت: متاسفانه در قسمت جنوبی تهران صیفی‌جات با آب فاضلاب تامین می‌شود که به شدت مضر است و با توجه به تایید شورای تامین و وزارت بهداشت هر زمینی که این صیفی جات کشت کند تخریب می‌شود.

او گفت: مسائل بهداشتی و عوارض ناشی از مصرف صیفی‌جاتی که به این نحو کشت و برداشت می‌شوند، بسیار خطرناک و مضر است.

استاندار تهران دربارهٔ آلودگی هوا هم گفت: هر ساله در فصل پاییز با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم و سیاست‌های سالهای قبل را اعمال می‌کنیم.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مدارس تهران تعطیل می‌شود، گفت: موضوع آلودگی هوا باید بررسی شود و بهتر است مردم را نگران نکنیم.

بخش هایی از سخنان استاندار تهران را بخوانید؛

– با توجه به تخفیف بودجه سال ۹۳ حضور دستگاه‌های مختلف در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران سبب می‌شود که بودجه استان به صورت عادلانه توزیع شود.

– ۳۳ درصد کل مالیات کشور، ۱۰ درصد سایر درآمدها و ۵۰ درصد از درآمدهای اختصاصی در استان تهران تامین می‌شود ولی سهم این استان از این درآمدها ۳۶دهم درصد است.

– با توجه به جمعیت و گستردگی شهر تهران باید بودجه این استانی افزایش پیدا کند تا بتوانیم ساماندهی و مدیریت بهتری را در استان داشته باشیم.

– انتقال پایتخت مساله ای نیست که به این سادگی باشد و برای این جابجایی هزاران مشکل وجود دارد. بحث انتقال تهران نیاز به کار کارشناسی دقیق و تایید دولت دارد هر چند که نمایندگان حق دارند دربارهٔ آن اظهارنظر کنند اما این کار نیاز به دقت و کار کارشناسی بسیاری دارد.

– به زودی فرمانداران شهرستان‌های استان تهران منصوب و معرفی می‌شوند


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.