استاندار تهران: منتظر اعلام روز شمار انتخابات از سوی وزارت کشور هستیم

۳۰م دیماه ،

استاندار تهران گفت: منتظر اعلام روز شمار انتخابات از سوی وزارت کشور برای پیشبرد کارهای انتخاباتی هستیم.

مرتضی تمدن، در حاشیه مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی شهدای دیپلمات در جمع خبرنگاران گفت: ما منتظر اعلام روزشمار انتخابات هستیم. این روزشمار به سبب اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان و مجلس، وزارت کشور منتظر است که مراحل نهایی خود را طی کند و پس از آن روزشمار انتخابات را منتشر کند.

وی ادامه داد: پیش از انتشار یافتن روزشمار انتخابات، استانداری تهران، اقدامات لازم برای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده است که از جمله می‌توان به آموزش کامل کادرهای انتخاباتی تمام رده‌ها در مجموعه‌های استانداری‌ها، بخشداری‌ها و سایر بخش‌های درگیر انتخابات اشاره کرد که آموزش در زمینه قانون، برگزاری اصل انتخابات و شکل برگزاری مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در انتخابات ریاست جمهوری نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم است، زیرا انتخابات به هر کیفیتی که برگزار شود، ما نیاز به شبکه‌های زیرساختی برای اتصال رای شعب وزارت کشور، ستادهای انتخاباتی و استانداری‌ها داریم. بخشی از این زیرساخت‌ها از قبل ایجاد شده و بخشی در حال تکمیل است که می‌توان به شبکه‌های الکترونیکی، مخابراتی و ارتباطی اشاره کرد.

وی افزود: یکی از نکات مهم پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هماهنگی میان دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی دست‌اندرکار انتخابات است که از هم‌اکنون باید این هماهنگی‌ها به وجود آید.

تمدن با تاکید بر این‌که این دوره از انتخابات ریاست جمهوری متفاوت با دوره‌های قبل است، گفت: امسال انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست‌جمهوری به طور همزمان برگزار می‌شود که برهمین اساس میزان توجه،‌دقت و ممارست و توانمندی برگزارکنندگان انتخابات این دوره باید بسیار بیشتر باشد. طبعا حجم بیشتر این کار توسط هماهنگی، پشتیبانی و تدارکات لازم انجام‌پذیر است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.