استاندار خراسان رضوی بر اهمیت و محوریت اقتصاد مقاومتی تاکید کرد

‘محمود صلاحی’ روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد افزود: در اقتصاد مقاومتی که اقتصادی انبساطی است و نه انقباضی، مقاومت حرف نخست را می زند و بر خلاف بسیاری از کشورهای بزرگ که در شرایط بحران اقتصادی ‘اقتصاد ریاضتی’ را در پیش گرفتند جمهوری اسلامی این اقتصاد را نپذیرفت.

وی افزود: به تاکید مقام معظم رهبری این فشارها زمینه ای می شود تا از وابستگی اقتصاد ما به نفت کاسته شده و ‘تولید’ محوریت یابد.

استاندار خراسان رضوی اظهارداشت: در ‘اقتصاد مقاومتی’ آسیبها بررسی شده و کاهش می یابند و تولید با محوریت کار و سرمایه ایرانی ملاک عمل است ضمن آنکه مصرف کالاهای داخلی تبلیغ می شود و تمامی تلاش برداشتن موانع از مسیر تولید است.

وی گفت: البته در این میان مردم نقشی اساسی و محوری را در ترغیب تولید با روی آوردن به خرید کالاهای داخلی دارند.

صلاحی افزود: باید مردم به منظور حمایت از اشتغال فرزندان این سرزمین به خرید کالاهای داخلی روی آورده و خرید کالاهای خارجی را مزیتی برای خود ندانند.

وی اظهار داشت: راه کسب و افزایش ثروت و سرانه ملی که اشتغال را به دنبال دارد تولید و مصرف کالاهای داخلی است زیرا با افزایش ثروت و سرانه ملی می توانیم توسعه لازم را کسب کنیم و به خودکفایی رسیده و صادرات داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: تمامی اقدامات باید در راستای روانسازی بخش تولید، تجارت و صادرات باشد تا با هدف افزایش تولید، ضوابط دیوانسالارانه کاهش یابد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزیهایی که صورت گرفته باید همه ضوابط دست و پاگیر امر تولید حذف شوند و مجوزها سریعتر در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

او گفت: بر این مبنا طی روزهای گذشته در بخش کشاورزی زمینه صدور مجوز برای واحدهای مرغداری تسهیل شد تا واحدهای بیشتر و نیز نیمه تمام شکل گرفته و فعال شوند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پیش از این نیز از بخش تولید حمایت می شد اما در شرایط کنونی باید حمایتها و نیز تسهیلات ارائه شده بانکها به این بخش افزایش یابد.

وی گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هم مجموعه تسهیل کننده و رفع کننده مشکلات برای بخش تولید است و تا پایان امسال هر سه هفته یکبار نشست این شورا در استان برپا می شود.

۲۷۱۳/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۴۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.