استاندار خوزستان سه تفاهم نامه همکاری با همتایان عراقی خود امضا کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، ‘سید جعفر حجازی’ روز یک شنبه و در پایان این نشست که به میزبانی کرمانشاه در سرسرای دولت برگزار شد، تفاهم نامه های خود را با استانداران استان های ‘ بصره، واسط، اربیل و سلیمانیه ‘ عراق به امضا رساند.

بر اساس این تفاهم نامه استانهای خوزستان و بصره در راستای اجرایی کردن توافق های قبلی بر تشکیل کمیته ای متشکل از مدیران کل هماهنگی و اقتصادی استانداری های دو طرف تاکید کردند.

همچنین مقرر شد روسای اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن دو طرف برای اجرایی کردن توافق های قبلی، هر دو هفته یک بار جلسه مشترکی در مرز شلمچه تشکیل دهند.

بازدید دانشجویان دانشگاه های بصره از دانشگاه ها و مراکز صنعتی خوزستان، حل مشکلات ناشی از اختلاف ساعت کار اداری در پایانه مرزی شلمچه، پی گیری حمل یکسره کالا و تردد مسافر از مرز شلمچه از سوی استاندار بصره، از دیگر محورهای تفاهم نامه میان استانداران خوزستان و بصره بود.

همچنین در تفاهم نامه سه جانبه بین استان های خوزستان، اربیل و سلیمانیه که به امضای حجازی، نوزاد هادی و محمد صالح استانداران این استان ها رسید، بر توسعه روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تاکید شد.

استانداران خوزستان و واسط عراق نیز در توافق نامه ای جداگانه، بر همکاری های دو جانبه در زمینه سرمایه گذاری مشترک در امر کشاورزی، آموزش عالی و بهداشت تاکید کردند.

در حاشیه امضای این تفاهم نامه ها، مقرر شد استانداران خوزستان و واسط در آینده نزدیک و در راس هیاتی بلندپایه از فرصت ها و زیرساخت های اقتصادی استان های مقابل بازدید کنند.

۷۴۵۸/۵۶۷/۶۴۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۰۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.