استاندار سیستان و بلوچستان بر قرنطینه بهداشتی و استاندارد دام تاکید کرد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ˈحاتم ناروییˈ در جلسه شورای نظارت و کنترل بازار گفت: ظرفیت های بالای سیستان و بلوچستان در واردات و پرورش دام، گستردگی مرز و همجواری استان با دو کشور، توجه به مسایل بهداشتی در قرنطینه دام و رعایت استانداردها را ضروری می سازد.

وی افزود: توجه به مسایل بهداشتی در بخش قرنطینه دام، تبدیل سیستان و بلوچستان به قطب تامین کننده گوشت قرمز کشور را تضمین می کند.

او با اشاره به راه اندازی اتحادیه دامداران در سیستان و بلوچستان گفت: از دامداران، صاحبان قرنطینه ها و کشتارگاهها و افراد واجد شرایط در استان درخواست می شود با مراجعه به دستگاههای اجرایی مربوطه و عضویت در اتحادیه مذکور در تثبیت جایگاه این منطقه به عنوان تامین کننده گوشت قرمز کشور تلاش کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: این استان در زمینه صنایع مرتبط با دام از ظرفیت بالایی در سطح کشور برخوردار است.

ˈنادر میرشکارˈ افزود: در سیستان و بلوچستان ۳۵ واحد صنعتی بسته بندی گوشت با ظرفیت بسته بندی هزار و ۳۵۸ لاشه در روز فعال است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با برخورداری از ۹ کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کشتار روزانه چهار هزار و ۳۰۰ راس دام سبک و ۸۱۰ راس دام سنگین نقش مهی در ایجاد اشتغال و تامین نیاز پروتئینی کشور ایفا می کند.

او اظهار داشت: ظرفیت بالای صنعت دام سیستان و بلوچستان این استان را به یکی از قطب های مهم تولید گوشت قرمز کشور در جهت تنظیم بازار تبدیل کرده است.

وی وجود پیش سرد با ظرفیت ۸۰۰ لاشه و ۲۴ واحد قرنطینه ای دام را از دیگر مزیت های بالقوه سیستان و بلوچستان برشمرد.

او با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در زمینه تامین گوشت شتر از ظرفیت مطلوبی برخوردار است، گفت: اکنون ۸۰ هزار نفر شتر در استان وجود دارد./۲

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.