استانی شدن انتخابات راه خطایی است/ وضعیت اسفبار درمان و دارو در همه نقاط کشور

فروردین ۱۴۰۳

نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: استانی شدن انتخاب نمایندگان مجلس، راه خطایی است، لذا از طراحان این شیوه می‌خواهم که به جای آنکه شهرها و شهرستان‌های کوچک را از وجود نمایندگان محروم کنند رفتارهای نمایندگی خود را مورد اصلاح قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، “سید حمیدرضا طباطبایی نائینی” نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۰ آذر) با تبریک روز ملی مجلس و با اشاره به طرح استانی شدن انتخاب نمایندگان مجلس، اظهار داشت: این طرح به جهت گرفتاری‌ها و چالش‌ها در ایفای وظایف نمایندگان توسط بعضی از نمایندگان تهیه شده‌ است.
وی افزود: سبب آن را نماینگان پیگیری مطالبات جناحی و فردی خود می‌دانند. یکی از راه‌های حفظ نظام حضور نمایندگان در سراسر کشور و شهرها و روستاها و شهرستان‌های مختلف است و سبب آن انتقال مطالب، مشکلات و نیازهای مردم به نمایندگان یعنی عصاره ملت از هر شهرستان و منطقه است.
 
نماینده مردم نائین و اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: استانی شدن انتخاب نمایندگان مجلس، راه خطایی است، لذا از طراحان این شیوه می‌خواهم که به جای آنکه شهرها و شهرستان‌های کوچک را از وجود نمایندگان محروم کنند رفتارهای نمایندگی خود را مورد اصلاح قرار دهند.
 
طباطبایی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نتیجه مذاکرات هسته‌ای را موفقیت آمیز دانستند لذا این موفقیت را ایشان در نتیجه فضل الهی، دعا و پشتیبانی ملت ایران ذکر کرده‌اند، از این رو تردیدی نیست که نتیجه این مذاکرات موفقیت آمیز خواهد بود.
 
وی با اشاره به بودجه ۹۳ گفت: از رئیس جمهور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وی می‌خواهم که در بودجه سال ۹۳ هدفمندی یارانه‌ها اصلاح شود، چراکه بسیاری از مردم ایران نیازمند ۴۵ هزار تومان ماهیانه نیستند، اقدامات حمایتی از اقشار آسیب پذیر باید صورت بگیرد، اما پرداخت همگانی روش صحیحی نیست آنچه همگان مطالبه دارند اصلاح وضعیت درمان و دارو در کشور است.
 
این نماینده ادامه داد: در مراکز استان‌ها، شهرها و همه نقاط کشور وضعیت درمان و دارو اسفبار است و بسیاری از مردم حوزه انتخابیه و شهرهای بزرگ درآمد آنرا ندارند که به مراکز خصوصی درمانی مراجعه کنند، متاسفانه در شرایط کنونی بیمه‌های خدمات درمانی و تامین اجتماعی پاسخگوی عمل‌های جراحی مهم و ضروری نیستند و بسیاری از هموطنان ما به خاطر نداشتن پول جان خود را از دست می‌دهند.
 
نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خطاب به رئیس جمهور و وزیر بهداشت اظهار کرد: انتظار نمایندگان ملت اصلاح روند فعلی بهداشت و درمان است، هیچکدام از نمایندگان مردم مخالف اختصاص بودجه مناسب برای این حوزه نیستند، لذا این حوزه با بودجه‌ای مناسب می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات خود را برطرف کند.

این نماینده در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان خواستار پیگیری آنها شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.