استان‌های البرز و اصفهان اعزام‌کننده بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات ملی مهارت

استانهای البرز و اصفهان بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات ملی مهارت امسال را به خود اختصاص دادند.

علی توکلی گلپایگانی ـ معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور ـ با بیان این مطلب به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: امسال در سیزدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت دو استان اصفهان و البرز در تمام رشته‌ها شرکت کننده اعزام کردند و به لحاظ کمّی بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات جهانی مهارت به صورت دو سالانه است و افراد منتخب پس از گذراندن اردوی آمادگی عازم مسابقات می شوند.

توکلی افزود: ایران در چهل و یکمین دوره مسابقات جهانی مهارت که سال ۲۰۱۱ در شهر لندن برگزار شد، در میانگین امتیازات تیمی رتبه ششم را کسب کرد و درحال حاضر تمام مسئولان امر تلاش می کنند تا ایران در مسابقات آتی شهر لایپزیک آلمان حضور فعالتر و موفق‌تری داشته باشد.

توکلی خاطرنشان کرد: منتخبین و مدال‌آوران دوازدهمین و سیزدهمین دوره مسابقات به مدت هشت ماه وارد اردوهای آماده‌سازی می شوند و این اردوها در دو سطح داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور میزبانی سال ۲۰۲۴ مسابقات جهانی مهارت پس از آلمان را کشور برزیل عنوان و ابراز امیدواری کرد: اجرای هرچه مطلوبتر مسابقات ملی مهارت، نویدبخش نتایج درخشان‌تری از اعزام تیم‌های ملی به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ آلمان باشد.

رییس مرکز تربیت مربی و پژوهشهای فنی و حرفه‌ای البرز در عین حال به نحوه اطلاع‌رسانی مسابقات ملی مهارت و شرایط سنی شرکت‌‌کنندگان اشاره کرد و گفت: در بخش رقابت کنندگان و مخاطبین دوره شهرستانی رشد ۳۰ درصدی را نسبت به دوره‌های قبل داشتیم که بیانگر اطلاع‌رسانی مطلوب بوده است.

وی گفت: ورود به مسابقات شرایط سنی دارد که در مورد رشته‌های انفرادی، حداکثر سن افراد باید ۲۱ سال و در مورد رشته‌های تیمی ۲۴ سال باشد.

به اعتقاد توکلی تمامی تلاش‌ها در جریان برگزاری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت این است که افرادی به مسابقات جهانی اعزام شوند که امتیاز تیمی را ارتقا داده و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای در ادامه گفت وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری آموزشهای کوتاه مدت مهارتی در حاشیه مسابقات ملی مهارت، درباره ویژگی‌های برگزاری گذرهای مهارتی توضیح داد: این گذرها برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده و هدف از برگزاری آنها اشاعه فرهنگ کار و مهارت آموزی است.

وی گفت: برخی از رشته‌های مهارت‌آموزی در سنین پایین‌تر و به شکل بهینه‌تر نتیجه می دهد که بر این اساس افراد هنگام بازدید از نمایشگاه و گذرهای مهارتی هم یک مهارت را فرا می گیرند و هم به ارتقای سطح مهارت در جامعه کمک می کنند.

به گفته رییس مرکز تربیت مربی و پژوهشهای فنی و حرفه‌ای البرز سال گذشته ۱۳ هزار نفر از این مرکز بازدید کردند که با توجه به گستردگی اطلاع‌رسانی و سرمایه‌گذاری صورت گرفته انتظار می رود امسال این تعداد به دو برابر افزایش یابد.

توکلی همچنین از برگزاری رشته جدید نقاشی خودرو در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: رشته نقاشی و فناوری خودرو در مجموعه آموزشهای تخصصی و فنی خودروی ۹ دی (کوییکا) واقع در پیکان شهر برگزار می شود، این مرکز کار مشترک ایران و کره جنوبی و انحصاری‌ترین مرکز در کل خاورمیانه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.