استان سمنان سه برابر نرم کشوری دانشجو دارد

۰۵ تیرماه ۱۳،

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به توسعه فضاهای دانشگاهی در استان، گفت: استان سمنان سه برابر نرم کشوری دانشجو دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، حسن سعدالدین، با بیان اینکه رویکرد دانشگاه پیام‌نور باید برمبنای گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی باشد، اظهارکرد: رشته‌های کاردانی و کارشناسی باید به تدریج به بخش غیردولتی که ثابت شده، توانایی لازم را دارند، سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌ها باید بر پژوهش و تحقیق و برحسب نیاز جامعه گسترش یابد، تصریح کرد: همچنین نوع برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نیازهای بازار کار رفع شود.

وی اضافه کرد: یکی از آسیب‌های مطرح نسبت به آموزش عالی این است که بسیاری از اشخاصی که دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند، وارد بازار کار نمی‌شوند، بنابراین باید این موارد در آمایش آموزش عالی عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان سمنان با بیان اینکه سه برابر نرم کشوری در استان سمنان دانشجو وجود دارد، گفت : یکی از محورهای توسعه استان، آموزش عالی است که طبق تحلیل‌های انجام شده به نظر می‌رسد، آموزش عالی توانسته نسبت به دیگر بخش‌ها و از جمله صنعت و گردشگری، خوب عمل کند و به هدفی که براساس برنامه پنج ساله کشور تنظیم شده است، نزدیک شود، البته از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در دو بخش دیگر هم کمک کنند.

همچنین دکتر خیاطیان رییس دانشگاه پیام نور استان ضمن ارایه گزارشی از مسائل آموزشی، فناوری اطلاعات و عمرانی دانشگاه پیام نور استان سمنان، گفت: از جمله مزیت‌های دانشگاه پیام‌نور این است که در سیستم آموزشی دانشگاه کل کتاب به صورت تمام متن ملاک مطالعه و آزمون قرار می‌گیرد و طرح سوالات و تصحیح آن نیز به صورت متمرکز در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی در خصوص برگزاری آزمون‌های الکترونیکی (بدون کاغذ) دانشگاه، افزود: دانشگاه پیام نور از نیمسال قبل اقدام به برگزاری آزمون‌های الکترونیکی کرده که در استان نیز این آزمون در دو مرکز دامغان و سمنان برگزار شده است. در این نیمسال نیز تعدادی از دروس در هر نوبت امتحانی در کلیه مراکز و واحدهای استان به صورت الکترونیکی برگزار شد.

رییس دانشگاه پیام نور ادامه داد: از جمله مزایای این شیوه عدم تکثیر سوالات و اسکن پاسخنامه‌های دانشجویان است و با توجه به تحقق کامل این شیوه، سبب صرفه جویی بزرگی در مصرف کاغذ و هزینه‌های آزمون می‌شود، همچنین از مزیت‌های دیگر این شیوه که در این ترم در بعضی از آزمون‌ها اجرایی شد، دریافت سریع نمره امتحانی دانشجو بعد از پایان آزمون و قبل از خارج شدن از محل آزمون است.

انتهای پیام


ISNA News Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.