استان قزوین کمبودی در زمینه مسکن ندارد

۲۶ام بهمن ،

ˈمحمدنادر محمدزادهˈ روز پنج شنبه در نشست خبری افزود: در حال حاضر ۵۵ هزار واحد مسکن در حوزه شهری، ۲۵ هزار واحد در حوزه بافت فرسوده و ۲۷ هزار واحد در حوزه روستایی این استان در حال ساخت می باشد.

وی اضافه کرد: تا سال ۸۵ به ازای هر ۱۰۹ خانوار ۱۰۰ خانه در استان قزوین وجود داشت که با احتساب سالی ۱۰ هزار ازدواج در پنج سال قبل و کسری خانه تا پیش از آغاز ساخت مسکن مهر، با اضافه شدن ۱۰۷ هزار واحد مسکن ساخته شده و یا در حال ساخت، خوشبختانه معضل مسکن در استان قزوین برطرف شده است.

به گفته وی، با احتساب ۳۲۰ هزار واحد مسکن در استان قزوین تا سال ۸۵، در حال حاضر با مجموع واحدهای در حال ساخت می توان گفت ۲۸ درصد مسکن استان توسط دولت نهم و دهم ساخته شده است.

محمدزاده با اشاره به آماده بودن ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان قزوین، افزود: از این تعداد هشت هزار واحد در شهرک مهرگان قزوین است و مابقی آن نیز مربوط به شهرستان های آبیک، تاکستان، بویین زهرا، البرز و مجموعه بافت فرسوده می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به میزان اشتغالزایی مسکن مهر در این استان، خاطرنشان کرد: با توجه به استانداردهای موجود طی سال های ۸۹ و ۹۰ که اوج کار عملیات احداث مسکن مهر در استان بود، سالانه ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم در این بخش صورت پذیرفته است.

وی گردش مالی در بخش مسکن مهر استان قزوین را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۳ هزار میلیارد ریال جزو تعهدات نظام بانکی بوده که تاکنون ۹ هزار میلیارد ریال آن توسط بانک های استان پرداخت شده است.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود، وضعیت بزرگراهها و آزادراههای استان را نسبت به سایر استان های کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اگرچه از پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن آسفالت می باشد اما راههای موجود کیفیت لازم را نداشته و بیشتر از وضعیت موجود نیازمند مرمت و بازسازی می باشد.

وی به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی فاز یک محور قزوین، الموت به تنکابن اشاره کرد و گفت: کار مطالعاتی فاز دوم این محور حد فاصل شهرک تا مسیر دو هزار تنکابن به طول ۸۰ کیلومتر به انجام رسیده که طی مذاکرات لازم با قرارگاه خاتم بعنوان پیمانکار و ورود فولاد خوزستان به عنوان بخش خصوصی امیدواریم با تامین بخشی از منابع اعتباری بتوانیم عملیات احداث را آغاز نماییم.

محمد زاده به لحاظ کیفی محور قزوین، الموت به کلاچای را پس از محور قزوین به رشت مناسب ترین محور ارتباطی محورهای جنوبی با شمال کشور از مسیر سلسه جبال البرز دانست و گفت: سعی خواهیم کرد آغاز کار این پروژه را که با اعتبار اولیه ۴۰ هزار میلیارد بوده را از فاز ۲ آن حد فاصل رودخانه شاهرود تا روستای لشکان به طول ۴۵ کیلومتر آغاز نماییم.

وی به احداث کمربند جنوبی قزوین هم اشاره کرد و ادامه داد: این محور به طول ۴۰ کیلومتر از جاده رشت آغاز و با گذشتن از محورهای تاکستان و بویین زهرا ، در نزدیکی های شهر محمدیه به محور قدیمی قزوین به تهران متصل خواهد شد.

۶۲۷/ ۶۱۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.