استان های آلوده به بدافزار

گزارش استان‌های آلوده به بدافزار برحسب تعداد آدرس‌های ارسال کننده بدافزار در بهمن ماه از سوی مرکز ماهر منتشر شد.
گزارش عملکرد استان‌ها و شهرها در فضای مجازی و همچنین ارائه آماری از میزان آدرس‌های ارسال کننده بد‌افزار می‌تواند به عنوان راهکاری در جهت جلوگیری با برخی اقدامات مطرح شود که این موضوع زمینه را برای متولیان این امر باز می‌گذارد.
مرکز ماهر هم در راستای همین موضوع اقدام مؤثری را پی گرفته و بر مبنای آن با بررسی آدرس‌های IP متعلق به یک محدوده و استان به آرائه آمار در حوزه استان‌های آلوده به بدافزار می‌پردازد و در مقیاسی ماهانه به ارزیابی استان‌ها با یکدیگر می‌پردازد و در گزارش بهمن‌ماه سال گذشته خود نیز که با کمی تأخیر منتشر شد، آماری را ارائه داده است که در زیر به تفکیک به مقایسه استان‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت.
به گزارش (ایسنا)، جالب توجه است که در لیست‌های اخیری که منتشر شده، جایگاه تهران همواره سیر نزولی داشته و در بهمن ماه نیز به پله چهارم این لیست رسیده است و با ۲۲ آدرس ارسال کننده بدافزار بعد از همدان با ۲۶ آدرس ارسال کننده بدافزار قرار گرفته است.
آذربایجان شرقی که صدر لیست را در این ماه منزلگاه خود کرده است، ۵۰ آدرس ارسال کننده بدافزار از آن کشف شده است که با استان سطح دوم (قم) ۱۱ آدرس اختلاف دارد. استان فارس نیز هم‌رده با تهران برروی یک مکان قرار گرفته است و اصفهان نیز تنها با اختلاف ۱ آدرس رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است و بعد از آن استان‌های خوزستان، گیلان و بوشهر هر کدام به ترتیب با ۹،۱۶،۱۹ آدرس ارسال کننده بدافزار قرار گرفته‌اند.
مازندران و استانی ناشناس با ۷ و ۶ آدرس ارسال کننده بدافزار قبل از اردبیل و خراسان رضوی با ۵ آدرس ارسال کننده گزارش شده‌اند. آذربایجان غربی، سمنان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ۴ آدرس ارسال‌کننده را به خود اختصاص دادند و در یک رده جای گرفتند و بعد از آنها هم قزوین با تعداد ۳ قرار گرفت.
در پایان لیست کرمانشاه و گلستان با تعداد آدرس ارسال کننده ۲ و استان‌های البرز،ایلام و چهار محال و بختیاری هر کدام با ۱ آدرس ارسال کننده بدافزار قرار گرفتند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.