استان کرمان از نظر مصدومان تصادفات دورن شهری و برون شهری در کشور رتبه دوم را دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: مصدومان تصادفات درون شهری و برون شهری استان کرمان در سال گذشته ۹۷۵۳ نفر بوده که از این لحاظ ، جایگاه دوم را در بین استانهای کشور داریم.

به گزارش ایسنا، حمید خالقی افزود: استان کرمان در سال گذشته از لحاظ مصدومان تصادفات درون شهری و برون شهری با ۹۷۵۳ نفر در جایگاه دوم کشور قرار گرفته و نسبت به سال ۸۹ قریب به ۶ در صد نیز رشد داشته است.

وی افزود: این در حالی است که تعداد مصدومان تصادفات درون شهری و برون شهری کل کشور در سال گذشته ۲۹۷ هزار و ۲۵۷ نفر بوده و نسبت به سال ۸۹ پنج در صد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اظهار داشت : پرونده های ایراد صدمه بدنی غیر عمدی با ۴۰۷۷ پرونده ، قریب ۱۴۳ نفر به ازاء هر صد هزار نفر می باشد و جایگاه استان درکشور ۲۹ می باشد.

وی افزود: در تصادفات درون شهری منجر به فوت با ۲۱۴ مورد جایگاه ۲۲ کشور را دارا هستیم.

خالقی از جایگاه ۱۶ استان در کشور در تصادفات منجر به فوت خبر داد و افزود: در این گونه تصادفات تعداد ۸۱۹ نفر فوت کردند که این آمار نیز قریب به ۱۳ درصد کاهش را نسبت به سال ۸۹ نشان می‌دهد.

این مقام قضایی افزود: در مجموع متوفیات ناشی از تصادفات دورن شهری و برون شهری جایگاه ۲۲ کشور را با ۱۰۳۳ مورد فوت و کاهش قریب به ۱۵ درصد را نسبت به سال ۸۹ شاهد هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه دوم استان کرمان در کشور در رابطه با آمار مصدومان جاده‌های درون شهری و برون شهری و جایگاه ۲۹ کشور در رابطه با پرونده‌های ایراد صدمه بدنی غیر عمدی، این امر تعداد زیاد سرنشین وسایل نقلیه در کرمان را در تصادفات نشان می دهد.

وی اضافه کرد: گزارش از مصدومیت ۲۷ نفر در یک فقره تصادف اتومبیل و یا ۹ نفر در تصادف چند موتورسیکلت نیز این موضوع را تائید می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.