استحصال بیش از ۳۰ میلیون تن مواد معدنی امسال در کشور

۰۱م آذر ،

معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه های بین المللی صنعت و معدن در مشهد افزود: بیش از ۲۵ میلیون تن از این میزان سنگ آهن، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن زغال سنگ، سرب، روی و بقیه دیگر مواد معدنی نظیر کرومیت، فسفات است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، خدایار کریم نژاد افزود: بیش از ۲۰ واحد زیر مجموعه این شرکت در زمینه تهیه و تولید مواد معدنی در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند.

او گفت: اکتشاف، استخراج، فرآوری و توسعه طرحها و صنایع معدنی مهمترین محورهای فعالیت و اهداف راهبردی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

خدایار کریم نژاد افزود: تدوین استراتژی و نظارت بر اجرای فعالیتهای اکتشافی، معدنی و فرآوری، برنامه‌ریزی و توسعه و فناوری و حمایت علمی از فعالان و واحدهای فعال در این بخش  برای افزایش بهره وری و توسعه واحدهای جدید از این وظایف است.

او گفت: حمایت از توسعه صادرات محصولات معدنی و خدمات فنی و مهندسی، هدایت و حمایت از توسعه شرکتهای پیمانکاری عمومی، ایجاد زمینه رقابت در بازارهای جهانی، فراهم آوردن تسهیلات، حمایت و ارائه راهنمایی های لازم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و گسترش خصوصی سازی این بخش نیز در زمره دیگر وظایف مهم شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به شمار می رود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت، ششمین نمایشگاه بین المللی فلزات و هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته با حضور ۲۶۷شرکت کننده داخلی و خارجی، ۲۹ آبان تا ۲ آذر در مشهد برای بازدید عموم و متخصصان دایر است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.