استحصال بیش از ۷۵۰ تن عسل بهاره و تابستانه در خوزستان

پیش‌بینی می‌شود تولید عسل در خوزستان به یک‌هزار و ۵۰ تن برسد که ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید دارد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با اعلام این مطلب با اشاره به تولید ۹۰۲ تن عسل در سال گذشته پیش‌بینی کرد که در سال جاری تولید عسل در استان با حداقل ۱۵ درصد افزایش به بیش از یک‌هزار و ۵۰ تن برسد.

محمد مشکورزاده افزود: همه‌ساله در استان خوزستان طی سه مرحله برداشت عسل از کندوهای پرورشی به عمل می‌آید که این سه مرحله شامل برداشت بهاره در هفته اول خردادماه، برداشت تابستانه در مردادماه و برداشت پاییزه در اواخر مهرماه است.

وی میزان استحصال عسل بهاره و تابستانه را در استان خوزستان بش از ۷۷۰ تن دانست و خاطرنشان کرد: در استان یک‌هزار و ۷۰۰ نفر زنبور دار با بیش از ۱۱۵ هزار کلنی پرورش زنبور عسل به تولید این محصول مغذی اشتغال دارند.

مشکور‌زاده به دلایل افزایش پیش‌بینی شده عسل اشاره کرد و ادامه داد: افزایش تعداد کندوهای پرورش زنبور عسل، بهبود مدیریت در پرورش و اهتمام زنبورداران خوزستان به فراگیری آموزش‌های علم روز زنبورداری دنیا ازجمله دلایل افزایش تولید عسل است.

وی به باغداران توصیه کرد که به‌منظور بهره‌مندی از سود پرورش زنبور عسل و افزایش تولید محصولات باغی به‌دلیل گرده‌افشانی مطلوب‌تر به پرورش زنبور عسل در باغ‌های خود بپردازند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یادآور شد: استان خوزستان از روند مطلوبی در صنعت پرورش زنبور عسل برخوردار است و به غیر از سال ۱۳۸۹ که به‌دلیل خشکسالی شاهد افت تولید در کندوهای زنبور عسل استان بودیم، همه‌ساله تولید عسل در استان روند افزایشی داشته است./

A-910702-08

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.