استحصال یک تن خاویار پرورشی در سال جاری

رییس سازمان شیلات ایران پیش‌بینی کرد:
استحصال یک تن خاویار پرورشی در سال جاری

۱۷:۰۱ (جمعه ۲ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس سازمان شیلات ایران پیش‌بینی کرد: میزان استحصال خاویار پرورشی در سال جاری با ۱۰ برابر افزایش نسبت به سال گذشته به یک تن برسد.

غلامرضا رازقی – معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰۰ کیلو خاویار پرورشی استحصال و بخشی از آن صادر شده است.

وی روند سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی پرورش ماهیان خاویاری را مثبت ارزیابی عنوان و اظهار کرد: استحصال خاویار و صادرات آن بسیار مناسب بوده و رو به افزایش است.

رییس سازمان شیلات ایران با تاکید بر این‌که باید برای احیای دریای خزر باید به دریا تنفس دهیم، اظهار کرد: ظرفیت مراکز تکثیر بچه ماهی خاویاری افزایش یافته و هم‌اکنون بخش خصوصی بازسازی ذخائر بچه ماهی خاویاری در شمال کشور را انجام می‌دهند.

رازقی ادامه داد: در سال ۸۹ حدود ۳٫۶ میلیون بچه ماهی خاویاری در دریای خزر رهاسازی شده که این میزان در سال گذشته به ۴٫۸ میلیون قطعه افزایش یافت و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری به منظور احیای ذخائر این‌ گونه در دریای خزر رهاسازی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به منظور افزایش ضریب ماندگاری بچه ماهیان رهاسازی‌شده در دریا وزن بالاتر برای آنها در نظر گرفته شده؛ به‌طوری که امسال ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه فیل‌ماهی با وزنی ۷۰ گرم در دریای خزر رهاسازی شده است.

وی تصریح کرد: برای احیای ماهیان خاویاری عملیات تکثیر و رهاسازی به منظور حفظ نسل و جلوگیری از انقراض این‌ گونه در حال انجام است که هم منجر به کاهش فشار بر دریا و تنفس دریا می‌شود و هم اشتغال در سواحل شمالی ایجاد می‌کند.

وی افزود: این اقدام نیز باعث می‌شود به جای قاچاق صید به سمت تولید پیش رویم.

.

.

..

.

.

.ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.