استخدام ارز مبادله ای سریعتر به قطعه سازان تعلق بگیرد

ارز مبادله ای سریعتر به قطعه سازان تعلق بگیرد

یک نماینده و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعه سازان برای تامین مواد اولیه تولید نیاز به ارز مبادله ای دارند، گفت: در صورت عدم اختصاص ارز مبادله ای به این صنعت پایه، خودروسازان با مشکل مواجه شده و خط تولید خودرو متوقف خواهد شد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از آریا، حسین گروسی در رابطه با این سوال که اگر ارز مبادله ای در اختیار قطعه سازان قرار نگیرد سرانجام صنعت خودروسازی کشور چه خواهد شد، گفت: در حال حاضر با جلسه ای که هفته گذشته کمیسیون صنعت برگزار نمود تصمیم بر این شد تا هر چه سریعتر به قطعه سازان ارز مبادله ای تعلق بگیرد.
وی افزود: صنعت خودرو این روزها با یک افت شدید تولید مواجه شده است که بسیار از مسئولین ذیربط سعی می نمایند هر چه سریعتر این بحران تولیدی را مرتفع سازند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین در رابطه با احتمال کاهش شدید تولید و توقف تولید نیز اظهارداشت: با وجود اینکه ارز مبادله ای تا اولویت های چهارم و پنجم به تولید نمایندگان تعلق می یابد ولی گروهی از مواد اولیه می باشند که در اولویت های بعدی برای دریافت ارز مبادله ای قرار داشته که باید به این اولویتها نیز ارز تعلق یابد.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر شرایط بعضی از واحدهای قطعه سازی وخیم بوده و در صورت عدم دریافت ارز مبادله ای جهت تهیه مواد اولیه خط تولید اغلب خودروسازان متوقف خواهد شد.

یکشنبه ۳۰ مهر   ۷:۵

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.