استخدام اشتباهات رایج در مصاحبه های استخدامی

مصاحبه استخدامی را می توان مهمترین و سخت ترین مرحله استخدام دانست. مرحله ای که اگر به سلامت آن را پشت سر بگذارید، می توانید تا حد بسیاری مطمئن باشید که از خیل بیکاران جدا شده و به جمع شاغلان می پیوندید ولی در این بین بعضی از مصاحبه شوندگان اشتباهات فاحشی را مرتکب می شوند که گاه سبب از دست رفتن فرصت اشتغالشان می گردد.

۱- فراموش نمودن نام مصاحبه نماینده

لطفا نام مصاحبه نماینده را بدانید و تلاش نمایید آن را فراموش نکنید، چرا که هم احترام به طرف مقابلتان می گذارید و هم وقتی وارد محیط مصاحبه شدید، دست کم نام شخصی را که روبرویتان نشسته و سوال و جواب می نماید را می دانید.
این امر به شما کمک می نماید که اعتماد به نفس بیشتر ییدا نمایید. ظاهرا البته ربطی به اعتماد به نفس ندارد، اما امتحان نمایید تا ببینید که چه تاثیر مثبتی بر شما دارد.

۲- گم شدن و دیر رسیدن

پیش از اینکه روز مصاحبه فرا رسد، به محل مصاحبه بروید تا مسیر را یاد بگیرید و در روز مصاحبه دیر نرسید و یا حتی گم نشوید! اگر به هر سبب مسیر را گم نمایید یا دیر برسید، استرسی که بر شما وارد می گردد، سبب می گردد مصاحبه را خراب نمایید.

۳- سکوت مطلق در برابر یک سوال سخت

سکوت مطلق در برابر سوالاتی که برایتان سخت است، بدترین واکنشی است که می توانید در برابر آن پرسش از خود نشان دهید. این واکنش مصاحبه نماینده را به سرعت به این نتیجه می رساند که شما توان کنار آمدن با شرایط سخت را ندارید و این امتیازی منفی برای شما به شمار می آید. پس تلاش نمایید، پاسخ دهید، هر چند که کوتاه باشد.

۴- نداشتن پیش زمینه مناسب

تا آنجایی که امکان دارد از نوع شغل و شرایط شغلی که می خواهید برای مصاحبه اش بروید، اطلاعات جمع نمایید و حتی درباره مدیرانش هم اگر اطلاعات کسب نمایید، بسیار به شما کمک می نماید. بدون پیش زمینه بودن مثل این است که وارد یک سرزمین تازه و ناشناخته شده اید که هیچ اطلاعاتی از آن ندارید.

۵- سوال نپرسیدن

معمولا مصاحبه نماینده ها مصاحبه خود را با این سوال به پایان می رسانند: شما سوالی ندارید؟ فکر نکنید که عین روشنفکری و لیاقت است که هیچ سوالی از مصاحبه نماینده نپرسید بلکه اتفاقا کاملا برعکس اگر از مصاحبه نماینده سوالی در چارچوب همان مصاحبه بپرسید، در واقع اهمیتی که برای آن موضوع قائل میباشید را به او نشان داده اید.


استخدام ها | آگهی استخدام | استخدام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.