استخدام بیش از ۳۰ هزار نفر در حوزه سلامت

۰۹ام بهمن ،

به منظور اجرای قانون ارتقای بهره وری در اسفندماه سال جاری بیش از ۳۰ هزار استخدام در حوزه سلامت انجام می گردد که ۷۰ درصد آن پرستار خواهند بود.

دکتر میرزابیگی، رئیس نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به جدی بودن مبحث سلامت، دولت در راستای ارتقاء طرح های خود بیش از ۳۰ هزار نفر استخدام در بخش های درمانی دارد که ۷۰ درصد آن مربوط به پرستاران خواهد بود.

وی با بیان اینکه جهت تأمین نیروی بخش پرستاری نیازمند این استخدام هستیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که یک پرستار بیش از ۳۰ بیمار را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد و این موضوع برای بیماران بسیار ناراحت کننده است.

وی افزود: با توجه به توسعه تخت های بیمارستانی در چند سال اخیر تنها ۲۳ هزار استخدام در حوزه سلامت داشتیم که فقط ۱۸ هزار نفر آن پرستار بوده اند و این موضوع مانعی بر سر راه قانون ارتقاء بهره وری بوده است.

وی افزود: استخدام آتی در جهت اجرای قانون ارتقاء بهره وری و ارایه خدمات بهینه درمانی به بیماران صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا استاندارد سلامت به گونه ای تعریف شده است که به ازای هر تخت بیمارستان یک پرستار در نظر گرفته می گردد و به سبب کمبود نیروی پرستار ما نمی توانیم خدمات درمانی را به طور کامل به بیماران ارایه دهیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.