استخدام غیرقانونی ۵ هزار معلم در آموزش و پرورش/ وزیر استیضاح می شود

زهرا تالانی: اعتراض آنها به تعطیلی پنج شنبه ها و تغییر نظام آموزشی به ۶-۳-۳ است.اما این بار موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اقدام غیرقانونی وزیرآموزش و پرورش مبنی بر استخدام ۵ هزارمعلم قرآن و ۱۵هزارنیروی خدماتی خبر داد و می گوید: نمایندگان به من قول داده‌اند که استیضاح را امضا می‌کنند و دراین صورت وزیر آموزش وپرورش بارای بالایی استیضاح خواهدشد.
گفت وگوی خبرآنلاین با موسی الرضا ثروتی را بخوانید:

شما اعلام کردید که وزیر آموزش و پرورش نیروی غیرقانونی استخدام کرده است. به چه استنادی این استخدام غیرقانونی است؟

اخیرا در مجلس طرحی نوشته شد که بر مبنای آن حق التدریسی‌ها استخدام شود و این طرح شامل مربیان پیش دبستانی، قرآن، حق التدریسی‌های آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای، تربیت معلم‌ها وآموزشیاران، حق التدریسی‌ها و نیروهای شرکتی که درامتحان قبول نشدند، است اما ما متوجه شدیم که وزیر آموزش و پرورش ۲۰هزار نفر را استخدام کرده در حالی که نه آگهی در این زمینه منتشر شده و نه از آن‌ها امتحان و مصاحبه‌ای به عمل آمده است.

پس این استخدام چگونه انجام شده است؟
صریحا می گویم این افراد با رابطه، پارتی بازی و چون از قوم و خویش‌های روسای آموزش و پرورش هستند استخدام شده‌اند. من بامعاون منابع انسانی رئیس جمهور هم صحبت کردم و آنها هم اطلاع نداشتند. جالب است وزیر در حالی این کار را انجام داده که قبلا با استخدام حق التدریسها مخالف بود.

واکنش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع چه بود؟
من با آقای زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در این باره صحبت کردم و قرار شد با وزیر صحبت کنند تا موضوع استخدام ها منتفی شود، در غیر اینصورت وزیر استیضاح می شود.

بنابراین شما قصد دارید وزیر را استیضاح کنید؟
من تذکری را در این زمینه برای صحن مجلس نوشتم و نامه‌ای هم به رئیس مجلس دادم که رونوشت آن را در اختیار وزیر آموزش وپرورش است. اگر استخدام ها قانونی و از طریق امتحان و گزینش نباشد نه تنها از وزارت آموزش و پرورش تحقیق وتفحص خواهیم کرد بلکه تهدید کرده‌ام که به دنبال استیضاح آقای حاجی بابایی نیزمی‌روم.

وزیر به نامه شما هیچ پاسخی نشان نداده است؟
خیر اما شنیده ام شایع شده این اقدام برای انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغ توسط آنها در مدارس است.

سایر نمایندگان هم با این موضوع موافق هستند؟
نمایندگان هم موافق هستند که استخدام ها باید قانونی باشد و به من قول دادند اگر وزیر قانونی عمل نکند،استیضاح وزیر را امضا می‌کنند.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین:

    ۱۵۰۰۰تا فامیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ماشالله
    دلیلش مسخره است
    یه مقدر کینه تو ی حرفاش هست.
    ولی در کل فکری به حال این پیش دبستانی ها بکنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.