استخدام وزارت جهاد کشاورزی سال ۹۲

اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار مربوط به استخدام وزارت جهاد کشاورزی سال ۹۲

خبر اول :

۱۰ هزار دانش آموخته فعال بخش کشاورزی در کشور امسال استخدام می شوند.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در قزوین گفت : مراحل نام نویسی از این دانش آموختگان با شناسایی ناظران واجد شرایط آغاز شده است و براساس دستور العمل جذب می شوند .

آقای مهندس منصور خاکی با اشاره به سامانه فراخوان دانش آموختگان کشاورزی افزود : اکنون بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموخته عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی کشور می باشند .

وی اضافه کرد : داشتن حداقل ۲ سال متوالی سابقه فعالیت در بخش کشاورزی از شرایط استخدام است و جذب شدگان هم متعهد می شوند تا ۱۰ سال به صورت مداوم در مراکز جهاد کشاورزی خدمت کنند .

خبر دوم : 

وزیر جهاد کشاورزی از ایجاد ۱۸ هزار و ۴۵۰ شغل به طور مستقیم برای جوانان با افتتاح ۴ هزار و ۲۱۵ پروژه بخش کشاورزی خبر داد.

چهار هزار و ۲۱۵ پروژه بخش کشاورزی صبح امروز با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوی و استانی استان البرز در پژوهشکده بیوتکولوژی کشاروزی ایران واقع در کرج افتتاح شد.

این پروژه ها در زمینه های گوناگون علوم دام، بذر و نهال، خاک و آب، جنگل‌ها و مراتع، شیلات و بیوتکنولوژی فنی و مهندسی به طور همزمان در سراسر کشور به بهره برداری رسید.همچنین در آیین افتتاح این پروژه ها از هشت دستاورد علمی در حوزه کشاورزی حاصل تلاش متخصصان و فناوران کشور شامل “دستیابی به تکنیک‌های تخمین و پایش توان خودپالایی خاک‌های کشاورزی در مقابل آلاینده‌ها”، “معرفی رقم چغندر قند برای بررسی کشت محصول در شرایط مزرعه آزمایشی”، “پرورش ماهی تیلاپیا در سیستم آکوپونیک”، “بازسازی ذخایر و محاسبه میزان رشد میگوی ببری سبز و موزی رها شده در خلیج فارس یوان‌سی‌سی”، “معرفی عصاره اسفند دارای اثر ضدسرطان”، “فلور ایران (تیره نعنا)”، “معرفی دوگونه اکالیپتوس “میکروتکا و سارجنتی” مقاوم به خشکی و شوری و تعیین وضعیت فعلی ذخایر توارثی جنگل‌های ایران”، رونمایی شد.

وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح پژوه های بخش کشاورزی با اشاره به شعار امسال گفت: برای تحقق حماسه اقتصادی باید از قبل تمیهداتی اندیشیده شود و خوشبختانه در حوزه کشاورزی اقدامات مناسبی در طول دولت های نهم و دهم انجام شده است.

صادق خلیلیان در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی طی سالهای اخیر پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیلون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاروزی کشور به سیستم آبیاری نوین مجهز می باشند که بیش از ۸۰۳ هزار هکتار آن در دولت های نهم و دهم رخ داده است.وی با اشاره به احیا و مرمت قنوات کشور گفت: حفاظت و توسعه این قنوات بسار مفید است به خصوص در کاهش وابستگی به حامل های انرژی پس از اجرای هدفمندی یارانه ها و خوشبختانه طی هشت سال قبل بیش از ۱۵ هزار کیلومتر از قنوات کشور احیا و مرمت شده است در حالی که تا قبل از سال ۸۴، ۱۰ هزار کیلومتر احیا و مرمت شده بود.وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح ۴ هزار و ۲۱۵ پروژه کشاورزی به صورت همزمان در کشور اعلام کرد: با افتتاح این پروژه ها ۱۸ هزار و ۴۵۰ شغل به صورت غیر مستقیم و بیش از ۳۲ هزار شغل به صورت غیر مستقیم برای جوانان در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

خلیلیان گفت: در مجموعه بخش کشاورزی در سال قبل نیز ۲۸۷ هزار شغل ایجاد شده است که نسبت به سال ۹۰، هفده و دو دهم درصد رشد داشته است.


استخدام
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.