استخدام کانون پلمب نشده است /آزمون روز جمعه بدون هیچ مشکلی برگزار می گردد

۱۷م آبان ۱

قضایی – خبرگزاری های داخلی از صدور حکم پلمب کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داده اند، اما رئیس این کانون ضمن تکذیب این خبر می گوید: آزمون روز جمعه کانون وکلا بدون هیچ مشکل و تغییری برگزار می گردد.

محمد حسین نجاتی: روز گذشته یک مقام قضایی در دادسرای تهران حکم پلمپ اتحادیه سراسری کانونهای وکلا را تحت عنوان “فعالیت غیر قانونی” صادر نمود رئیس کانون وکلا در این مورد به خبرآنلاین می گوید: از ما دو سال پیش شکایت شده بود، شکایت مربوط به یکی از داوطلبان بوده است ،این شکایت منجر به دستور قضایی بازپرس مبنی بر پلمب کانون وکلا شده است و حکم قضایی نبوده است، و از آن جایی که تنها دستور قضایی یک بازپرس بوده است منجر به پلمب کانون وکلا نشده است.

علی مندنی پور رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت و گو با خبرآنلاین پلمپ این مرکز را تکذیب نمود و توضیح داد که مبنای خبر انتشار یافته از سوی رسانه ها حکم قضایی دادگاه نبوده است، بلکه دستور قضایی یک بازپرس بوده که پس از صحبت با مقامات اجرا نشده است و مطمئنا تاثیری در روند برگزاری آزمون روز جمعه هم ندارد.

مندی پور در رابطه با جزئیات خبرها انتشار یافته درباره پلمب کانون وکلای دادگستری مرکز می گوید: متاسفانه بحث پلمب کانون وکلا به شکل غیر حرفه ای مطرح شده است و با منطق رسانه ای و حقوقی سازگاری ندارد، چرا که اصل قضیه این است که دو سال پیش یکی از داوطلبان نسبت به حق خود در آزمون شکایتی را مطرح نمود، که روز گذشته از سوی بازرپرس این پرونده حکمی مطرح شد که همین حکم در اختیار رسانه ها قرار گرفت، در صورتی که ما الان در کانون وکلا هستیم و بحث پلمب را از طریق رسانه ها شنیدیم.
این در حالی است که ساعت پیش بعضی خبرگزاری های داخلی از صدور حکم پلمب کانون وکلای دادگستری مرکز توسط یک مقام قضایی خبر داده بودند.
او می افزاید: نکته مهم دیگر این است که دستور قضایی ای که از سوی بازرپرس پرونده شکایت این داوطلب مطرح شده، اصلا به دست ما نرسیده است و هنوز هیچ جزئیاتی از شکایت مطرح شده نداریم.
این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به اینکه آزمون کانون وکلا در روز جمعه ۱۹ آبان بدون هیچ تغییر و مشکلی برگزار می گردد، می گوید: روز گذشته مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور این دستور قضایی را دریافت نموده بودند، که مسئولان این سازمان نیز تاکید داشتند این دستور بازرسی منجر به پلمب و لغو آزمون نمی شود.
او می افزاید: ما منکر شکایت های مطرح شده از خومان نمی باشیم و سعی می نمایم حتی در صورت وارد بودن آن حق شکایت نماینده ضایع نشود، اما نمی شود که با یک شکایت که هنوز جزئیات آن را نمی دانیم و چیزی از آن به ما ابلاغ نشده است، دوستان بخواهند کانون وکلای دادگستری را که روز جمعه میزبان ۴۲ هزار داوطلب آزمون وکلا می باشند را پلمب کند که با هیچ منطقی جور در نمی آید.
مندی پور تاکید می نماید: این مسئله برای ما قابل قبول نمی باش و بعید می دانم در تاریخ دادگستری این کشور موارد این چنینی سابقه داشته باشد.


استخدام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.